4
آبان

مصاحبه با وبلاگ مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان زنجان+لینک تحلیل و بررسی وبلاگ

پیوند: http://online.whc.ir

در فاز دوم مصاحبه با وبلاگ نویسان کوثربلاگ ، اولین وبلاگی که قصد داریم مصاحبه آن را منتشر کنیم، وبلاگ مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان زنجان می باشد. متن گفتگو با مدیر این وبلاگ را با هم می خوانیم.

1- لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از کی به وبلاگ نویسی مشغول شدید؟
سیده زهرا میرعیسی خانی هستم. از سال 1386 همزمان با ورود به حوزه در عرصه وبلاگ نویسی مشغول به فعالیتم و در حدود شش ماه است که مدیریت وبلاگ مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران زنجان با عنوان سفینه را برعهده دارم.


2- چگونه با کوثر بلاگ آشنا شدید و در نحوه استفاده از آن مشکلی نداشتید؟
آشنایی من با کوثر بلاگ مربوط می شود به سال 91 . معاون فرهنگی مدرسه الزهرا (س) زنجان سرکار خانم سپهری سامانه کوثر بلاگ رو به همه طلاب فعال در عرصه وبلاگ نویسی معرفی می کردند و از همه علاقمندان جهت وبلاگ نویسی در این سامانه عضوگیری می نمودند .
در خوصص سیستم وبلاگ نویسی در کوثر بلاگ می توان گفت که این سیستم تا حدودی با سیستم سایر سامانه ها متفاوت است و با تغییراتی که در این سیستم ایجاد شده کار وبلاگ نویسی بسیار راحت شده است. اما از این حیث که وبلاگ نویس ها با سیستم حاکم بر سایر سامانه ها مثل بلاگفا ، میهن بلاگ و … آشنایی دارند، برای کسی که در ابتدا وارد این سیستم و سامانه می شود، کار کمی مشکل به نظر می رسد. اما در کل این سامانه بسیار روان و ساده طراحی شده است؛ مخصوصا برای کسانی که تا به حال در هیچ سامانه ی وبلاگ نویسی فعالیت نداشته اند.

3- با چه هدف و نیتی به وبلاگ نویسی روی آوردید؟ آیا به اهدافتان هم رسیده اید؟
همانطور که در ابتدا اشاره کردم، فعالیت وبلاگ نویسی من ، همزمان با ورود به حوزه بود؛ یعنی زمانی که دغدغه تبلیغ و رساندن محتوای دین به مردم در من ایجاد گردیده بود. درست با همین هدف شروع به فعالیت کردم که به حول و قوه الهی تا آنجا که در توانم بود به این هدف رسیدم و در حال ادامه این مسیر هستم.

4- به نویسندگی خارج از فضای مجازی هم علاقه دارید و یا تجربه ای در این زمینه داشتید؟
من علاقه ویژه ایی به تحقیق و پژوهش دارم و در حین تحصیل در سطح 2 و همچنین سطح 3 تا آنجا که فراغت داشته باشم به تحقیق می پردازم و در همایش ها و مسابقات شرکت می کنم.

5- میزان حضورتان در اینترنت چقدر هست؟ آیا استفاده های دیگری هم از اینترنت دارید؟ روزانه چه مقدار وقت برای وبلاگ نویسی اختصاص میدید؟
میزان حضور من در اینترنت 3 تا 4 ساعت در روز است.در این مدت شاید یک ونیم ساعت صرف بروز رسانی وبلاگ و سایت مرکز مدیریت و سر زدن به سایر وبلاگ های طلاب می شود؛ اما بقیه این زمان صرف تحقیق، حضور در سایت های کتابخانه ایی مثل نورلایب ، رصد مسایل روز ، دانلود کتاب ومقاله و … می شود.

6- وبلاگتان را هر چند وقت یک بار بروز می کنید؟
همان طور که اشاره کردم من هر روز حدود یک و نیم تا دو ساعت صرف به روز رسانی وبلاگ و سایت می کنم. اگرچه گاهی از مواقع به دلیل مشغله کاری موفق به این کار نمی شوم.

7- آیا در صفحات مجازی دیگر مثل شبکه های اجتماعی هم حضور دارید؟ نظرتان راجع به شبکه اجتماعی ویژه طلاب چیست؟
بله . شبکه های اجتماعی از آن حیث که منعکس کننده تفکرات و مشکلات نسل امروز است؛ برای مبلغات و طلاب می تواند منبع خوبی جهت نیاز سنجی و همچنین درک و شناخت نوجوانان و جوانان باشد. از سوی دیگر وجود این شبکه های اجتماعی مخصوص طلاب می تواند علاوه بر اینکه مکانی برای تعاملات طلاب با یکدیگر را فراهم می کند، محفلی برای گفتگو های دینی و مطرح کردن پرسش و پاسخ های افراد دیگر باشد.

8- فکر می کنید چه چیزی در وبلاگ شما باعث جذب خواننده می شود؟
احساس می کنم وبلاگ سفینه از آن حیث که پیکربندی موضوعی خوبی دارد و از تمام مباحث مرتبط با مسائل طلاب (فرهنگی ، پژوهشی و …) صحبت می کند، مورد توجه وبلاگ نویسان دیگرقرار گرفته و طلاب، این وبلاگ را مورد لطف خود قرار داده اند.

9- مهمترین مزایای وبلاگ نویسی در سامانه کوثر بلاگ چیست؟
مهمترین مزیتی که این سامانه دارد ، گرد آوری طلاب در یک مکان و سامان بخشیدن به فعالیت آنان است. البته هنوز این سامانه در بین غیر طلاب شناخته نشده و شاید از این حیث، رجوع غیر طلاب به این سامانه محدود باشد که بایستی تمهیداتی در این زمینه از سوی مرکز صورت گیرد. (مثلا تبلیغ در مدارس ،دبیرستانها و … )

10- چه توصیه ای به سایر وبلاگ نویسان و یا کسانی که تازه می خواهند وبلاگ نویسی را شروع کنند، دارید؟
تا آنجا که می توانند و فرصت به آنها اجازه می دهد به فعالیتهای مجازی بپردازند و علاوه بر وبلاگ نویسی با شبکه های اجتماعی مأنوس باشند و سعی در تبلیغ در این فضاها نمایند.

11- نوشتن در یک وبلاگ دینی چه تاثیری در زندگی فردی شما داشته؟
فعالیت در این زمینه از چند جهت در زندگی تأثیر خواهد داشت. اول اینکه به جهت مطالعه نکات ناب و توصیه های اخلاقی بزرگان و علمای دین، باعث تذکر و یادآوری روزانه مباحث اخلاقی می گردد، که همین یادآوری و تذکرات به طبع تأثیر خود را در زندگی و در برخورد با اطرافیان خواهد گذاشت. دوم اینکه فرد را با مباحث و معضلات درگیر در جامعه آشنا می کند و باعث هدفمند شدن فعالیت های فرد می گردد.

12- آیا تاکنون در مسابقه وبلاگی هم شرکت کردید؟
بله ، سال اول ورود به حوزه در مسابقه وبلاگ نویسی کشوری مربوط به حوزه ها شرکت کردم و مقام چهارم آن مسابقه را به دست آوردم

13- چه انتظاری از کوثر بلاگ دارید؟ برای رشد آن چه پیشنهادی دارید؟
الحمدلله کوثر بلاگ از هر نظر فضای دوستانه و ساده ایی را برای فعالیت طلاب مهیا کرده است؛ اما اگر وبلاگ های مدارس و مدیریت ها از وبلاگ های شخصی جدا شود و یک نظم منطقی بر وبلاگ ها حاکم گردد، طلاب به نحو ساده تر به وبلاگ ها دسترسی خواهند داشت.

14- یکی از بهترین وبلاگ هایی که در کوثربلاگ دیده اید را معرفی کنید.
از بین وبلاگ های مشغول در بین حوزه های استان زنجان، وبلاگ مدرسه الزهرا (س) زنجان برای من دلنشین بوده است .(مخصوصا اینکه همیشه جزء وبلاگ های برتر بین وبلاگهای مدارس شناخته می شود). از بین وبلاگ های طلاب دیگر ، وبلاگ سرکار خانم یادگاری را ترجیح میدهم.

15- بهترین کامنتی که در وبلاگتان دریافت کردید کدام بود؟
کامنتها همیشه برای هر کاربری مهم است ، حتی اگر حاوی نقد و انتقاد باشد؛ چرا که نشان دهنده ارزش متن و وبلاگ در نظر خواننده است. از این جهت همه کامنت ها و نظرات دوستان برای من بهترین کامنت است.

16- وبلاگ خودتان از بیست نمره چند می دهید؟
از 20، 17 .

17- یه خاطره خوب از وبلاگ نویسی؟
کار در فضای مجازی و مخصوصا فعالیت در بخش وبلاگ پر است از لحظات پرخاطره. آشنایی با افراد، صحبت بر سر مسائل چالشی و … همواره لحظات لذت بخشی را برای وبلاگ نویس ایجاد می کند. اما اگر بخواهم خاطره ایی را نقل کنم: در حین جست و جو در وبلاگ ها - بلاگفا-به صورت اتفاقی به وبلاگی برخورد کردم که سعی در اثبات حقانیت شیعه داشت؛ اما مسیر را اشتباه انتخاب کرده بود و به لعن و توهین اهل سنت می پرداخت. صحبت های چالشی بسیاری بین من و کاربر محترم رد و بدل شد تا اینکه این دوست عزیز، صحبت های بنده را قبول کردند و اکنون هم یکی از دوستان خوب من هستند.

18- در مورد کلمات زیر ، کوتاهترین عبارتی که به ذهنت میرسد چیست؟
کوثربلاگ : انس و صمیمت
وبلاگ نویسی دینی: مبلغ گمنام
طلبه: رزمنده
سنگر مجازی: تعالی
برخط: ترقی

19- صحبت آخر!
مردم را در فضای مجازی تنها نگذارید.

 


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(2)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: لبخندها وگریه های یک طلبه [عضو] 
4 stars

سلام علیکم
احسنت خانم میرعیسی خانی.

1393/11/06 @ 19:06
نظر از: لبخندها وگریه های یک طلبه [عضو] 
4 stars

سلام علیکم

1393/11/06 @ 19:05
نظر از: میرعسی خانی [عضو] 

با سلام و آرزوی توفیقات الهی
از وقتی که برای تحلیل این وبلاگ صرف کردید بسیار متشکرم. إن شاء الله سعی می شود نقاط ضعف وبلاگ هم در اولین فرصت رفع شود تا وبلاگی متناسب با شأن طلاب در اختیار آن قرار گیرد.
از همه کسانی که به وبلاگ سفینه سر می زنند هم کمال تشکر را دارم.
یا حق

_____
سلام علیکم
موفق و سربلند باشید
از زحمات شما سپاسگزاریم

1393/08/05 @ 08:51


فرم در حال بارگذاری ...