12
مهر

به دنبال فعال‌سازی بانوان طلبه برای حضور مؤثر در فضای مجازی هستیم

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که در مدت کمتر از 10 سال خدمات الکترونیکی حوزه‌های علمیه خواهران را به گستره جغرافیایی سراسر کشور رسانده ایم،‌ گفت: به دنبال فعال سازی خواهران طلبه به عنوان عنصری مؤثر در فضای مجازی هستیم.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پنج شنبه نهم مهرماه در مراسم افتتاح مرکز داده اینترنتی امین، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: ما غدیر امسال را در حالی گرامی‌ می‌داریم که در فقدان حجاج بیت‌الله الحرام به سوگ نشسته‌ایم.
وی تأکید کرد: غدیر سند هویت شیعه، روز اکمال دین و اتمام نعمت است؛ گرامی‌داشت آن وظیفه‌ای است که نبی اکرم(ص) در روز غدیرخم بر عهده آحاد امت اسلامی‌ قرار داده‌اند و کوتاهی در بزرگداشت آن به معنای کوتاهی در انجام وظیفه محوله حضرت رسول(ص) بر امت اسلامی ‌است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که پیش از انقلاب اسلامی ‌تلاش خواهران طلبه بسیار محدود و مدارس آن انگشت شمار بود، یادآور شد: امروزه تعداد مدارس خواهران کشور به بیش از 470 مدرسه گسترش یافته است که 420 مدرسه آن به صورت مستقل زیر نظر یک مرکز اداره می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تعداد دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران را 75 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون قریب به 90 هزار خواهر طلبه فارغ التحصیل شده‌اند که این خود یک نهضت علمی را در علوم اسلامی ‌رقم می‌زند.
وی با بیان این‌که طلاب خواهر در چهار مقطع مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: وجود 370 هسته پژوهشی، 2 هزار و 500 پژوهشگر سازمان یافته، برگزاری 530 کرسی آزاداندیشی در کمتر از سه سال، کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های مختلف حوزوی و غیر حوزوی، ایجاد 600 هزار فرصت تبلیغی و خلق ده‌ها اثر علمی پژوهشی از جمله فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر این‌که با راه‌اندازی مقطع تحصیلی سطح چهار شاهد رشد کرسی‌های آزاداندیشی خواهیم بود،‌ گفت: امروز انحصار تولید علم که در گذشته منحصر به مراکز مهم بود شکسته شده است و حتی در دورترین نقاط کشور طلاب خواهر و برادر در جشنواره‌های علمی حائز رتبه می‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به حوزه های علمیه خواهران شانزدهمین سال تأسیس خود را تجربه می‌کند،‌ اظهار کرد: خوشبختانه مرکز تحقیقات زن و خانواده به مرجعیت رسمی علمی ‌در داخل و خارج از کشور در عرصه نظریه‌پردازی درباره خانواده و زنان تبدیل شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار خواهر طلبه با چندین وزارتخانه درباره مسائل خانواده همکاری دارند، گفت: ما معتقدیم هر خواهر طلبه و استاد نخست خود نقطه هدف است؛ تربیت همسران شایسته و مادران فرهیخته آشنا به مسائل تعلیم و تربیت اولویت نخست نهضت علمی ‌ما است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه سخنان خود به پیشرفت‌های عرصه فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران اشاره و اضافه کرد: در مدت کمتر از 10 سال خدمات الکترونیکی برای حوزه‌های علمیه خواهران را با همکاری شرکت مخابرات به گستره جغرافیایی سراسر کشور رساندیم و در این مدت به دنبال فعال سازی خواهران طلبه به عنوان عنصری مؤثر در فضای مجازی بوده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین نسبت به 5 سال گذشته میزان بازدید از وبلاگ‌های بانوان طلبه بیش از 60 برابر شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به تأسیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: در این زمینه فعالیت هایی انجام داده ایم که ظرفیت تبدیل شدن به یک شبکه ماهواره‌ای را دارد و امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان نخستین شبکه ماهواره‌ای را به همت حوزه‌های علمیه خواهران افتتاح کنیم.
وی تصریح کرد: ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران که به فرموده مقام معظم رهبری یک پدیده مبارک است امروزه در خدمت نظام اسلامی‌، اسلام و انقلاب است. امیدواریم مسئولان قدر آن را بشناسند نهایت استفاده را از آن داشته باشند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران همچنین از نیم قرن فعالیت‌ مخلصانه آیت‌الله شرعی برای گسترش حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر و تشکر کرد.


free b2evolution skin
نظر از: محمدی [عضو] 

سلام علیکم
ممنون از تقدیر وبلاگ نویسان فعال تهرانی!
وبلاگنویسان فعال شهر های مرزی را چه کسی تقدیر خواهد کرد؟؟؟؟؟!
سطح چهار برای دانش آموخته های مرزی کی و کجا فراهم خواهد شد؟فعلا که تعدادی مهاجرت را شروع کردند و مدارس را بدون استاد گذاشتند ورفتند؟ زحمت گل بلبل کشید و فیض گل را باد برد!؟
مادر ین مرز زحمت کشیدیم که طلبه فعال و نخبه تربیت کردیم ولی فضای علمی برای پیشرفت در استان نبود دچار فرار مغزها شدیم البته به تهران و قم! مشکلی که همیشه معمول بوده است.
دکتر های خوب مهندسین خوب و حالاهم طلاب خوبمان برای عقب نماندن از قطار علم رفتند و برگششتان را …

1394/07/13 @ 08:42


فرم در حال بارگذاری ...