31
شهریور

فضای مجازی جزء اولویت‌های اصلی حوزه علمیه خواهران

به گزارش پایگاه خبری_اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، «حجت‌الاسلام محمود رضا جمشیدی»مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران کوثر تیران بیان نمود: در آستانه عید سعید غدیر خم و در شهری که منصوب به عالم و مرجع عالیقدر «آیت‌الله مظاهری» و مرحوم «آیت‌الله سید محمدباقر امامی» است شاهد افتتاح یک مدرسه علمیه برای تربیت خواهران طلبه هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به این‌که مسئولیت اصلی انتقال پیام غدیر خم بر عهده حوزه‌های علمیه است تصریح کرد: همگان بخصوص حوزه‌های علمیه باید در بحث تبلیغ و انتقال پیام والای عید غدیر خم تلاش کنند که در این مسؤولیت نقش حوزه‌های علمیه خواهران در انتقال این پیام بسیار پررنگ‌تر است زیرا پیام عید غدیر خم تکمیل‌کننده نعمت الهی یعنی دین خدا است.
عضو جامع مدرسین با بیان این‌که امروزه حوزه‌های علمیه خواهران در طول 50 سال گذشته گسترش فراوانی داشته است تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروزه حدود 500 مدرسه علمیه خواهران با حضور 70 هزار طلبه شاغل به تحصیل در کشور وجود دارد که به برکت وجود اساتید و دست‌اندرکاران و خیران توزیع علم و تشکیل نهضت‌های علمی در کشور در حال شکل‌گیری است.
حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به دستاورد مهم حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران و تربیت طلبه‌ها در بین خواهران می‌تواند آمادگی این قشر از جامعه را در مقابل شبهات و مسائل و مشکلات مربوط به دین بالا ببرد و به مهم‌ترین عرصه یعنی خانواده و تربیت مادران شایسته کمک شایانی بکند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به دیگر دستاوردهای حوزه علمیه خواهران در کشور یادآور شد: تشکیل 60 هسته علمی پژوهشی و 667 کرسی آزاداندیشی و ایجاد 1157 نشست علمی از دیگر دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران در طول چند سال اخیر است.
عضو جامع مدرسین با تأکید بر نیاز حضور پررنگ خواهران طلبه در فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی علاوه بر آن‌ که می‌تواند یک فضای کاملاً خطرناک باشد ولی با حضور شما طلبه‌ها می‌تواند به یک فضای کاملاً تأثیرگذار تبدیل شود.
وی با اشاره به این‌که فضای مجازی جز اولویت‌های اصلی حوزه علمیه خواهران است تصریح کرد: امروزه شاهد حضور 7 هزار طلبه خواهر در تولید محتوای علمی در فضای مجازی هستیم که کاری بسیار ارزشمند است و انتظار می‌رود طلبه‌های این حوزه به‌ طور جد وارد مسئله فضای مجازی شده و پیشتاز این عرصه شوند.
در ادامه مراسم «حجت‌الاسلام محمد شیاسی» امام جمعه رضوانشهر اظهار داشت: احداث حوزه علمیه خواهران از حدود دو سال گذشته شروع شد که امروز شاهد اتمام این مکان مقدس هستیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های ائمه جمعه قبلی تیران و خیرین و مسئولان مربوط احداث این پروژه در دستور کار قرار گرفت که با مشارکت 40 درصدی خیران و مشارکت 60 درصدی مرکز حوزه‌های علمیه قم این بنا در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع احداث شد.
امام‌جمعه رضوانشهر با اشاره به این‌که حوزه علمیه خواهران نقش مؤثری در سیاست‌های کلی خانواده دارد، عنوان کرد: مهم‌ترین رکن اساسی در ایجاد حوزه‌های علمیه خواهران با توجه به نقش اساسی زن و مادر در جامعه تربیت مادران شایسته است که این امر کمک بسیار فراوانی به جامعه خواهد کرد و برکات بسیار زیادی برای کل کشور دارد.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از:  
5 stars

امروز این جوانهای دانشجو و غیر دانشجو را که مشاهده میکنید - حالا من دانشجوها را میگویم - همه‌شان تقریباً و تغلیباً مشتاقند از مفاهیم اسلامی و معارف اسلامی چیزهائی را بشناسند و چیزهائی را بفهمند و سر در بیاورند. من و شما باید زمینه فراهم کنیم که بتوانیم به آنها جواب دهیم. این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟ علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛

“حضرت آیت الله خامنه ای”

1395/06/31 @ 08:39


فرم در حال بارگذاری ...