24
بهمن

پيام مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران به همایش اختتامیه تجمع مجازی زینبیون


بسم الله الرحمن الرحيم

با نام و ياد معبود بي همتاي کائنات و آفريننده‌ي موجودات، ذات اقدس حضرت احديت، تبارک و تعالي – و با درود و سلام بر فخر آفرينش و چشم و چراغ اهل بينش، خاتم رسولان و کاروان سالار همه‌ي پيام آوران، رسول مکرم اسلام «صلي الله عليه و آله وسلم» و بر اهل بيت رسالت و ميراث داران علوم نبوت، ائمه معصومين «صلوات الله عليهم اجمعين».


در آغاز، سپاسگزاري ويژاه ام را از مديريت محترم حوزه علميه خواهران استان گلستان حجت الاسلام و المسلمين جناب آقای وردانی ابراز مي‌دارم که با تلاش و کوششي صميمانه براي ورود دانش پژوهان ما در حوزه¬های علميه‌ي خواهران استان به فضاي مجازي اقدام نمودند و راه‌هاي ارتباط فرزندان اسلام و پيروان اهل بيت را در فضاي مجازي هموار کردند و در حد توان و امکانات شان به آموزش و توسعه‌ي نرم افزارها و سخت افزارهاي لازم پرداختند و بسياري از طلاب مستعد و علاقه‌مند را به سايت-ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی پاک رهنمون شدند. فضايي که با ورود به آن، مسافت ها کوتاه ،‌گفتگوها صريح و سريع و تعامل علمي در آن آسان و هزينه‌ هاي ناخواسته‌ي قبل از فضاي مجازي از ميان برداشته شده است.
بهره وري و استفاده‌ي دامن گستر از فضاي مجازي، ديگر بر هيچ کس پوشيده و پنهان نيست و امروزه با شرايطي که بر جهان حاکم است و به گفته ي جامعه شناسان، دوران پسا مدرن آغاز شده است نمي‌توان از تکنولوژي ارتباطات و نقش موثر و تغيير دهنده‌ي آن بر جوامع، غافل ماند. در آينده‌ي اي نزديک ديگر هيچ کس نمي‌تواند با غفلت و ناديده گرفتن روش استفاده از ابزارهاي زندگي ، حتي قادر به گذران حيات خويش باشد. در جهاني که ابزارهاي زندگي، با پيشترفت تکنولوژي هر روز با استفاده از فن آوري هاي جديد ساخته مي‌شوند و استفاده از آنها ضرورت آگاهي به این ابزارها و شناخت علمي آنها را ايجاب مي‌کند چگونه مي‌توان بدون شناخت از فن آوري هاي جهاني زندگي کرد و چگونه ما مي‌توانيم در آينده براي جامعه‌ي مان و براي جامعه‌ي جهاني مبلغان خوبي باشيم در حالي که از قافله‌ي انديشه ها و پيشرفت علوم ارتباطات و ابزارهاي زندگي مدرن عقب مانده باشيم و مخاطبانمان و زاويه‌ي نگاه و انديشه‌هايشان را در نيافته باشيم.
زندگي در آينده دچار چنين تحولاتي خواهد شد، تحولات زندگي در راستای رفاه و آسايش بيشتر انسان‌ها، واقعيتي است که نمي‌توان آن را کتمان کرد، اگر اين واقعيت‌ها و بايد و نبايدها صحيح است پس مبلغان ديني ما که راهنمايان جامعه‌ي بشري‌اند مي‌بايست از هم اکنون آماده بهره‌وري از فضاي مجازي جهت هدايت مردم کنوني و آيندگان باشند و با آشنايي با ابزارهاي جديد در همه‌ي عرصه‌ها ، توانايي استفاده از آن را در جهت انجام وظايف و ماموريت‌هاي الهي خويش فراهم آورند که غفلت از اين تحولات جهاني عرصه را به دست مديريت‌هاي الحادي دشمنان خواهد سپرد و زمام کار را از دست مبلغان خداجوي ما خواهد گرفت.
همه مي‌دانيم که اکثر قريب به اتفاق رسانه‌هاي جهاني و سايت هاي بين المللي، بدون وقفه و خستگي ناپذير در صدد القای فرهنگ ليبرالي و اُمانيستي و الحادي عليه جهان اسلام و به خصوص عليه نظام تشيع اند. همه مي‌دانيم که با قدرت ارتباطات، آنان می توانند چه تاثيراتي را در جوامع بشري ايجاد کنند، حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند و با توطئه ی سکوت رسانه ها جهان غافل را از حقايق عالم دور نگه دارند. در جهاني اين گونه حق ستيز و باطل افروز، در جهاني اين چنين دنياپرست و فريفته شده‌ي تبليغات مسموم صهيونيستي، وظايف ما سنگين‌تر و دفاع از حريم الهي و خاندان طهارت و اسلام ناب سخت‌تر مي‌باشد.
چگونه مي‌توان با چنين هجمه‌هاي پنهان و آشکار عليه اسلام شيعي، مقابله کرد تا نسل‌هاي آينده راه هدايت ابدي شان را گم نکنند و سر سپرده‌ي باطل نشوند. مسلما بايد از همان ابزارها، از همان فن‌آوري‌ها، از همان شيوه‌اي که در دسترس همگان است بهترين استفاده ها را برد و از آن بهره‌مند شد و اين مهم ،‌ جز با توجه لازم و غير قابل اجتناب به فضاي مجازي امکان پذير نيست. اکنون زمان آن است که هر دانش پژوه حوزه‌هاي علميه يک مبلغ آگاه در فضاي مجازي هم باشد و هر طلبه با داشتن يک وبلاگ، جهاد تبليغي و آييني خويش را آغاز کند.
اکنون فضاي مجازي مي‌تواند منابر هدايتي براي ميليون‌ها بيننده باشد. اکنون فضاي مجازي مي‌تواند کتاب هدايت گفتاري و نوشتاري ما براي جامعه‌ي اسلامي و جامعه‌ي جهاني گردد. در واقع فضاي مجازي يعني هدايت بي مزد و منت جوامع انساني.
وقتي دشمنان اسلام راه ارتباطي ما با جهانيان را در رسانه‌هاي دولتي و اجتماعي‌شان مي‌بندند، وقتي استکبار جهاني با توطئه‌ي سکوت و يا طرفند‌هاي تبليغاتي‌اش اجازه‌ي ارتباط مبلغان اسلام را با مردمي که تشنه‌ي شنيدن معارف الهي و آماده‌ي پيوستن به صراط حقانيتند را نمي‌دهند ، فضاي مجازي تنها راه مستقيم و بي مرز و مانع ما براي اشاعه‌ي معارف نظام ناجيه‌ي اماميه است.
وقتي الحاد جهاني صهيونيستي با ايجاد صدها سايت ضد اخلاقي و ملحدانه در صدد نابودي اديان و اشاعه‌ي کفر و فسق است، وقتي بيش از يکصد رسانه‌ي فعال عليه اعتقاد و ايمان و دولت و نظام ما شبانه روز مشغول پخش اراجيف و دروغ و کفر و شرک است، وقتي علم و فن‌آوري در خدمت بازارهاي جهاني استعمار و سرمايه‌داران چند مليتي استکبار است،‌ وقتي داده‌هاي فضاي مجازي توسط طراحان غربي طوري برنامه ريزي شده اند که از تولد تا مرگ جامعه ي انساني را با برنامه‌هاي اُمانيستي و الحادي پر کرده‌اند، چگونه بايد نشست و تماشا کرد و اقدامي نکرد.
امروز مرکز فن‌آوري اطلاعات حوزه‌هاي علميه‌ي خواهران، با اختصاص شبکه کوثر بلاگ و کوثر نت و طراحی سايت‌هاي متعدد اختصاصی براي بانوان در همه‌ي زمينه‌هاي علمي، اجتماعي، سياسي، عبادي، اقتصادي و خانواده به منظور پاسخ گويي به نيازهاي آنان طراحي و اجرا نموده است تا إن شاءالله در نشر و تبليغ معارف شيعي و سبک زندگي اسلامي از پيش‌تازان اين عرصه باشد،‌ به حمدلله و المنه امروز مرکز فن‌آوري اطلاعات ما جزو فعالان و پيشگامان اين عرصه‌ي مجازي است و اين آغاز راه است که بايد آن را کما‌ً و کيفاً ارتقاء بخشيم و ادامه دهيم و همگام با فن‌آوري‌هاي نوين ارتباطي توجهي دائم و روزمره به آن داشته باشيم.
قدم‌ هاي برداشته شده در فضاي مجازي در سطح استان گلستان آغاز حرکت مبارکي است که اميد است با همياري و همکاري مرکز مديريت، هر سال از سال پيش،‌ کامل‌تر و پر محتواتر به پيش برود و ايجاد تجمع مجازي زينبیون و محافظين حريم زينبي و وبلاگ‌هاي متعدد ديگر در اين استان سرآغاز خدمتي آينده‌نگر است که دليل بر درک ضرورت استفاده از فضاي مجازي در روزگار ما به وسيله‌ي مديريت و اساتيد محترم اين استان است.
خدماتي که راه به سوي جهاني شدن پیام اسلام ناب و انقلاب اسلامی دارد، و در آغاز اين راه آموزش‌هاي لازم براي کاربران و علاقه‌مندان به اين حوزه در اولويت اول است و سپس هماهنگي همه‌ي سايت ها و وبلاگ ها و شبکه‌هايي که ايجاد مي‌شود با کوثر نت و کوثر بلاگ و ديگر فضاهاي مجازي همدل و هم‌آوا ، لازم و ضروري است و در گام نهايي آن ايجاد يک سايت جهاني به صورت دائره المعارف اسلامی مرتبط با رسالت حوزه‌هاي علميه خواهران، ـ در همه‌ي ابعاد اختصاصي براي جامعه‌ي نسوان ـ هدف مرحله‌ي اول خواهد بود، سايتي که همه‌ي کاربران اجازه مشارکت در آن را داشته و بتوانند بر مقالات و داده‌هاي آن افزوده يا از آن کاسته و يا به ويرايش آن بپردازند.
به کلام واضح‌تر، حوزه‌هاي علميه‌ي خواهران براي آينده‌ي نزديک در پی ایجاد شبکه ارتباطی نوین با محوریت جامعه‌ي جهاني زنان شيعي خواهد بود، تا با همکاري جمعي همه‌ي کاربران و بازديدکنندگان، به نشر و تبليغ معارف حقه‌ي الهي بپردازد و راهي آسان و قابل دسترس را براي همه‌ي بانوان جوامع بشري جهت فراگيري معارف اسلامي فراهم آورد.
در اينجا اين تذکر پدرانه به طلاب جوان ما ضروري است که توجه داشته باشند در فضاي مجازي،‌ متعادل و هدفمند حرکت نمایند و توجه به اخلاق، شرع و معنویت درهمه احوال ضروری است و اولويت کارهايشان را همان درس و بحث حوزوي بدانند،‌ و نه از فضاي مجازي جدا باشند و نه از وظايف طلبگی شان غافل بمانند. إن شاء الله
سپاسگزارم که وقت¬تان را به من سپرديد و بر عرايضم تأمل فرموديد. در پايان، سلامت، سعادت و توفيق روز افزون مديريت محترم، اساتيد گرانقدر، طلاب حوزه‌هاي علميه و ديگر خدمتگزاران به ساحت علوم الهي در استان گلستان را در تعليم و تدريس و نشر حقايق و معارف اسلامي از درگاه الهي مسألت دارم.

محمود رضا جمشيدي
مدیر حوزه‌هاي علميه خواهران


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...