12
مرداد

استقبال رهبر انقلاب از تبلیغ دینی در «فضای مجازی»

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از استقبال مقام معظم رهبری برای پرورش نیروی انسانی به منظور تبلیغ در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، با اشاره به اهمیت تبلیغ در رسانه‌های نوین گفت: یکی از ویژگی‌های استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغی، وسعت دامنه مخاطب است. شما وقتی به تبلیغ در عرصه مجازی و اینترنت توجه کنید، می‌بینید که از این طریق می‌توانید با بخش قابل توجهی از مخاطب ارتباط برقرار کنید. به عبارت دیگر، استفاده از اینترنت، وبلاگ‌نویسی و استفاده از امکاناتی که در فضای مجازی وجود دارد، ظرفیت‌های جدید و بزرگی را فراروی مبلغ دینی قرار می‌دهد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه افزود: البته باید توجه داشت که هر یک از عرصه‌های تبلیغی ویژگی‌ها و اقتضائات خودش را دارد و مهارت و هنر مخصوص به خودش را  می‌طلبد.

دکتر واعظی با اشاره به مقتضیات فرهنگی امروز دنیا در این زمینه گفت: در دنیای امروز که دنیای جنگ نرم و دنیای اطلاعات و دنیای فضای مجازی و رسانه و دنیای مهندسی جوامع و جهت‌دهی اذهان و افکار و بازی با اذهان و افکار است، ما باید ترفندهای تبلیغاتی دشمن را بشناسیم. باید قابلیت‌ها و توانایی‌ها و مجاری ورود دشمنِ فرهنگی خودمان را بشناسیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در فرهنگ جهانی مضمحل نشویم و در این جهانی‌سازی فرهنگی، سالم از میدان به در برویم و بتوانیم ارزش‌های درونی فرهنگی خودمان را حفظ کنیم، قطعاً باید بدانیم که این ترفندها چیست.

حجت الاسلام واعظی در ادامه با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از مبلغان دینی گفت: ایشان بر زمان‌شناس بودن مبلغ و استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغ تأکید دارند. درست است که تبلیغ چهره به چهره و منبر خیلی مهم است اما دیگر عرصه‌های نوین تبلیغ نباید فراموش شود و حوزه باید در این زمینه‌ها اهتمام بورزد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به دیدار خود با رهبر انقلاب در تاریخ ۲۰ بهمن ماه، درباره تأکیدات ایشان برای فعالیت این دفتر افزود: از جمله نکاتی که ایشان تأکید داشتند، عدم اکتفا به تبلیغ سنتی و ضرورت ورود در عرصه‌های نوین تبلیغی بود.

واعظی، فعالیت بین المللی را هم از جمله تأکیدهای رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: بنده عرض کردم که می‌خواهیم حرکت‌های نرم‌افزاری در حوزه بین‌الملل انجام دهیم. مقصودم از حرکت‌های نرم‌افزاری یکی پرورش نیروی انسانی برای تبلیغ حضوری و تبلیغ در عرصه مجازی و دوم تولید محتوا برای مخاطبین خارج از مرزهای ایران در عرصه‌های مختلف بود. ایشان خیلی از این پیشنهاد استقبال کردند و تأکید کردند که این کار بسیار درستی است.

متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید از این‌جا بخوانید.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...