26
بهمن

مأموریت کلیدی بسیج دانشجویی برای انتخابات، فعالیت در «فضای مجازی» است

 

مسئول بسیج دانشجویی کرمان بیان داشت: مأموریت اساسی و کلیدی ما نیز در حال حاضر در فضای مجازی انتخابات است، چراکه دشمن چند ماه است که تبلیغات سو خود را آغاز کرده تا ملت ایران را نسبت به انقلاب و انتخابات مأیوس کند.

دکتر محمد علی خدادادپور، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان در اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسی “افسران جوان جنگ نرم” اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشان دهنده این است که مردم همچنان پای نظام اسلامی خود ایستاده اند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از شبکه خبر دانشجو، خدادادپور با بیان اینکه یک وبلاگ‌نویس برای اینکه بتواند تاثیرگذاری لازم را روی مخاطب داشته باشد، همواره باید متصل به شبکه یا به عبارتی آنلاین باشد، افزود: استمرار حضور در شبکه، شخصیت ایجاد کرده و موجب شناخت بیشتر وبلاگ‌نویس در فضای مجازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: بهترین ابزار کنونی دشمن استفاده از فضای سایبری است و مصداق بارز آن را در فتنه سال ۸۸ دیدیم که مهم‌ترین عامل در فعالیت‌های ضدانقلابی،‌ فضای مجازی بود.

خدادادپور بیان داشت: در جریان بیداری اسلامی نیز بهترین عامل انسجام، فضای سایبری است و ما نیز می‌توانیم از این زمینه استفاده ببریم.

وی تصریح کرد: در فضا و اوضاع و احوال کنونی نمی‌توان به خودمان اکتفا کنیم، بنابراین هر دانشجو باید حداقل ۱۰ فرد دیگر را با فعالیت‌های وبلاگ‌نویسی حتی در مسائل علمی آشنا سازد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان موضوع‌شناسی، زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: از مسائل حیاتی که در این زمان مورد توجه دوست و دشمن قرار دارد، انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

خدادادپور بیان داشت: مأموریت اساسی و کلیدی ما نیز در حال حاضر در فضای مجازی انتخابات است، چراکه دشمن چند ماه است که تبلیغات سو خود را آغاز کرده تا ملت ایران را نسبت به انقلاب و انتخابات مأیوس کند.

صرامی:وبلاگ نماد فعال بودن است

در ادامه، مهدی صرامی جنگ نرم را یکی از موضوعات بسیار پیچیده و حساس در سال های اخیر دانست و تصریح کرد: موضوعات جنگ نرم موضوعاتی است که یک نوع ترکیب و تناقض نمایی خاص دارد، از یک طرف کلمه جنگ و از طرفی دیگر کلمه نرم که ترکیب آنها با هم خود مقوله ای پیچیده ای است.

معاون سابق رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان اینکه فکرها و پیام‌ها در فضای مجازی ارزش می یابند، گفت: هر کس در این فضا پیام قوی‌تری را ارائه دهد با ارزش‌تر است و همچنین پیام ها باید مبتنی بر حق و حقانیت باشند.

وی با بیان اینکه جنگ نرم، جنگ اراده ها و ارزش ها است، افزود: دو نظام مختلف حق و باطل در مقابل یکدیگر صفحه آرایی می کنند و به روش های مختلف به دنبال غالب کردن نظام ارزشی خود بر دیگری هستند.

صرامی با اشاره به اینکه در وبلاگ نویسی هزینه کمی صرف می شود، اظهار داشت: در وبلاگ نویسی نسبت به سایر رسانه ها، هزینه انتشار بسیار پایین است و رسانه ها در فضای مجازی لزومی به سرمایه داری، ندارند.

عضو قرارگاه خاتم الاوصیا فضای مجازی با بیان اینکه فکرها و پیام ها در فضای مجازی ارزش پیدا می کنند، گفت: هر کس در این فضا پیام قوی تری را ارائه دهد با ارزش تر است و همچنین پیام ها باید مبتنی بر حق و حقانیت باشند.

وی افزود: در انتشار یک وبلاگ از وقت کم و سرعت انتشار بالا استفاده می شود.

صرامی بیان داشت: به روز بودن یک وبلاگ کافی نیست؛ بلکه به لحضه عمل کردن آن کافی است.

معاون سابق رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، تعاملی و دو سویه بودن را یکی از ویژگی های یک وبلاگ نویس دانست و گفت: باید در پیام های یک وبلاگ از مشارکت مخاطبین در این پیام ها استفاده کرد.

وی وبلاگ را در فضای مجازی یک نماد فعالانه دانست و ایمیل را یک نماد ضروری عنوان کرد.

صرامی، فرا مرزی بودن وبلاگ را یکی دیگر از ویژگی های مهم وبلاگ نویسی برشمرد و افزود: در تمام دنیا پیام ها با هر زبانی منتشر می شوند.

معاون سابق رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اظهار داشت: هر وبلاگ نویس یک هویت دارد، در وبلاگ ها باید هویت اسلامی را بر شکل اصیل و بومی درستش نشان دهیم.

وی ماهیت اینترنت را به صورت یک شبکه عنوان کرد و گفت: هر چه قدر این شبکه قوی تر باشد، نفوذش بیشتر است، بنابراین به هیچ وجه به شبکه هایی که دشمنان راه اندازه ای می کنند، اعتماد نکنید.

برگزیدگان اعلام شدند

از ۱۲۰ نفر راه یافته به جشنواره وبلاگ نویسی افسران جوان جنگ نرم بسیج دانشجویی استان کرمان، از ۱۶ دانشجوی وبلاگ نویس برتر تجلیل شد.

بر پایه این گزارش، صدیقه سلطانی نژاد با وبلاگ شریعه، مهدی امیر زاده باوبلاگ چمران، محمد جواد کرمی زاده با وبلاگ تهاجم به عنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

همچنین احمد ایزدی با وبلاگ سرلوحه، جوانان سایبر (شجاعی) با وبلاگ جوانان سایبر، سیاوش مسلمی با وبلاگ سراج، جلیل شعبانی با وبلاگ و بالنجم هم یهتدون، نعیمه سادات زرندی با وبلاگ حجاب و عفاف، الهام شول با وبلاگ مصباح، مرجان خسروی با وبلاگ حجاب و عفاف، احمد دهقانی با وبلاگ قلم نامه، ایمان سلاجقه با وبلاگ ایمان نیوز، سجاد حمزه نژاد با وبلاگ سربازان گمنام، مهدی نادری با وبلاگ ثقلین، الهام السادات برمک با یاران وبلاگ سید خراسانی و محمد هادی نصراللهی نسب در بخش تولید و نشر به عنوان نفرات ۱۴ تا ۱۶معرفی و تجلیل شدند.

۳۸۵ وبلاگ نویس فعال در عرصه جنگ نرم در این جشنواره شرکت کردند که ۱۲۰ نفر به عنوان برگزیده معرفی و از این تعداد ۱۶ وبلاگ نویس برتر به مرحله کشوری راه یافتند.

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...