9
دی

پنجمین نشست تخصصی طلبه و فضای مجازی

پنجمین نشست تخصصی طلبه و فضای مجازی در مدرسه علمیه الزهرا فریدن برگزار گردید.

پنجمین نشست تخصصی طلبه و فضای مجازی

پنجمین نشست تخصصی طلبه و فضای مجازی با حضور سرکار خانم طالبی کارشناس و فعال فضای مجازی ،2 دی ماه ساعت 10در مدرسه علمیه الزهرا فریدن  برگزار گردید.

طالبی در این نشست گفت :ورود به شبکه های اجتماعی نیازمند دانش و آگاهی یا به اصطلاح سواد رسانه ای لازم برای استفاده مطلوب و موفق است.موفقیت در فضای مجازی برای کسانی است که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند.

وی افزود: فضای مجازی یک بستر هدایتی است که ما در مقابل آن مسئولیم. چنانچه به وظایف و مسئولیت‌های خود به‌طور عالمانه، آگاهانه و هوشمندانه واقف نشویم و اقدامات مؤثر و سنجیده را بموقع و بجا انجام ندهیم، ضربه بسیار سنگینی متوجه جامعه ما خواهد شد.دشمن در این فضا می خواهد فکر و اندیشه ها را تغییر دهد و این وضعیت و موقعیت ما است که پدیده‌ها را به فرصت یا تهدید برای ما تبدیل می کند.در جامعه امروز ما دشمن با استعمار اطلاعاتی می خواهد ما را به خود وابسته کند دشمن با گرفتن اطلاعات از کشورهای جهان سومی آنهارا تحلیل می کندو برای نیازهای اقتصادی و سیاسی این کشورها برنامه ریزی می کند.پس اگر انقلابی نباشیم و این نظام لطمه بخورد به گفته امام خمینی (ره)تا هزاران سال هم سیلی که اسلام خورد جبران نمی شود.

وی در ادامه گفت:. فضای مجازی همانقدر که فرصت‌هایی را در جهت اشاعه فرهنگی دینی در اختیار زنان قرار داده است آسیب‌هایی را نیز به این قشر وارد کرده است که نمی‌توان این آسیب ها را نادیده گرفت.در شبکه های مجازی زنان به خاطر روحیه عاطفی و ارتباط کلامی بیشترین آسیب را می بینند.

نشست تخصصی طلبه و فضای مجازی

لازم به ذکر است در ادامه نشست سر کار خانم مومنیان با بحث نا گفته های شبکه کوثرنت بیان داشتند که شبکه کوثرنت شبکه ای اجتماعی است که مزایایی از جمله اختصاص داشتن آن به طلاب خواهر و اینکه تمام افراد آن با هویت واقعی حضور پیدا می کنند و همچنین بومی بودن، عدم وجود مطالب و تبلیغات زرد و بی‌محتوا موجب تمایز سامانه کوثرنت نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

 


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

با عرض سلام و احترام و آرزوی موفقیت روزافزون برای تمامی فعالان عرصه جنگ نرم.
دوستان حقیقتا شناخت این فضا و فرصتهای آن با حضور اگاهانه نتایج چشمگیر بسیاری برایمان خواهد داشت.
دست به دست هم دهیم تا موفق تر شویم.

1396/10/12 @ 23:39


فرم در حال بارگذاری ...