8
شهریور

ضیافت افطاری وبلاگ‌نویسان و اعلام موجودیت «خانه فعالان مجازی»

ضیافت افطاری جمعی از وبلاگ‌نویسان در روز پنج‌شنبه، سوم شهریور مصادف با بیست و چهارم ماه مبارک رمضان و با حضور بیش از ۴۰۰ نفر، در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» در ابتدای این همایش که با حضور بیش از ۴۰۰ نفر برگزار شد، میثم رمضانعلی (نویسنده وبلاگ “هابیل”) به عنوان نماینده وبلاگ‌نویسان به قرائت متنی در خصوص تاسیس “خانه فعالان مجازی” که برخواسته از این جمع خواهد بود، پرداخت.

در بخشی از این متن آمده‌است: این‌چنین است که خانه فعالان مجازی نیز آزمونی‌ست برای مسئولین و آزمونی‌ست برای ما. برای ما که ببینیم و نشان دهیم که چقدر توان داریم تا افرادی را که استوانه‌ها و ستو‌ن‌های اصلی انقلاب در فضای مجازی هستند، بر دور یک میز بنشانیم و در این تصمیم‌ها از ایشان بهره گیریم و فرصتی است برای مسئولین تا در این آزمون نشان دهند که دغدغه‌ی فرهنگ دارند و ثابت کنند که در قالب این فعالیت‌ها، به دنبال نیت‌های سیاسی و اهداف شخصی نیستند.

سخنران بعدی همایش، امام جمعه موقت تهران، آیت الله صدیقی بود که در خصوص ایام ماه مبارک رمضان و نیز روز قدس اشاره کرد و در مورد وبلاگ نویسان نیز گفت: ما به تجربه دریافته ایم که هرچه کوتاه بیایم به همان اندازه دشمن را جری تر کرده‌ایم و دشمنی با اسرائیل فرهنگ ماست و اینکه وبلاگ‌نویسان جمع‌شان جمع است و می‌گویند که در عرصه جنگ نرم هم پیشتازیم و ذوق و استعداد خود را در مقابل استکبار و دشمنان صرف می‌کنیم نشان از همان دارد.

دعوت از حافظ کل قرآن محمدتقی‌خان به همراه برادرش محمدنقی‌خان به عنوان مجری، برنامه بعدی این مراسم بود که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد.

محمدتقی خان با تسلط به صفحات، آیات و کلمات قرآن و پاسخ به سوالات حضار در این رابطه شور خاصی به جمع بخشید و در پایان از شرکت‌کنندگان در مراسم خواست که یک هدیه معنوی برای او قراردهند و آن هدیه این باشد که حداقل یک نفر از میان جمع تصمیم بگیرد حافظ قرآن بشود و زندگی خود را بر مبنای قرآن بگذارد.

پایان بخش برنامه اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان در مسابقه‌ی سفرنامه نویسی ویژه زائران عتبات عالیات بود که به لیلا باقری صاحب وبلاگ پنجره، زهرا رضائیان و حمیدرضا رجبی صاحب وبلاگ مصباح هزینه سفر به مکه مکرمه اعطا شد و از محمدتقی دژاکام و حسین نخلی نیز تقدیر شد.

مراسم افطاری در محوطه باز تالار تدارک دیده شده بود که بارش ناگهانی باران باعث شد کسی نتواند روزه خود را بر سر میزهای پیش بینی شده باز کند.

از برنامه‌های جنبی این همایش، غرفه حزب الله، پایگاه مقاومت اسلامی بود که به پخش پوستر عماد مغنیه و حزب‌الله لبنان و نیز لوح‌های فشرده پرداخت.

علاوه بر این پایگاه وبلاگ‌نویسان ارزشی که اقدام به جمع‌آوری امضاء برای دیدار با رهبری کرد و به گفته مدیر این غرفه، قریب به چهارصد امضا جمع‌آوری شد.

غرفه اتحادیه امت واحده به جمع‌آوری کمک های نقدی و غیرنقدی حاضرین در همایش به مردم قحطی زده سومالی پرداخت.

پوسترهای حجاب و عفاف و نیز ‫پخش گل به بانوان محجبه حاضر در مراسم نیز از سوی ‫گروه سایبری ترویج عفاف و حجاب صورت گرفت.

در خلال برنامه نیز پخش کلیپ‌های مختلف از سفر به عتبات عالیات وبلاگ‌نویسان، گزیده‌ای از صحبت‌های آیت الله صدیقی در نجف برای وبلاگ‌نویسان تجدید خاطره‌ای برای شرکت‌کنندگان در آن سفر زیارتی بود و کلیپ بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد رعایت انصاف و اخلاق وبلاگ نویسی نیز از دیگر کلیپ‌های پخش شده در این مراسم بود.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...