26
فروردین

آغاز ثبت‌نام در جشنواره «وبلاگ‌نویسی دینی» خراسان جنوبی

به گزارش «وبلاگ نیوز» این جشنواره در ۳بخش اصلی وبلاگ‌نویسی دینی، مقالات و تولیدات دیجیتال و هنر و فناوری طراحی شده و علاقه‌مندان برای شرکت

در این جشنواره می‌توانند از ۲۰ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت ماه اقدام به ثبت نام کنند.

بنابراین گزارش این جشنواره برای نخستین بار در استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی و چند دستگاه دولتی دیگر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به وب‌سایت جشنواره و یا از طریق مراجعه به دبیرخانه مرکزی جشنواره به آدرس بیرجند خیابان طالقانی۱۳، جنب حسینیه “ابن حسام” ثبت‌نام به عمل آورند.

هم‌چنین برای کسب اطلاعات بیشتر،‌ شماره تلفن ۲۲۲۳۷۳-۰۵۶۱ در ساعات اداری پاسخگو خواهد بود و نیز ایمیل جشنواره به آدرس support@mtw-dini.ir نیز به صورت آنلاین پاسخگوی مراجعه کنندگان است.

جای خالی وبلاگ‌نویسی دینی به شدت قابل احساس است

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی روز یکشنبه، ۲۰ فروردین‌ماه در آیین افتتاح دبیرخانه این جشنواره اظهار داشت: جای خالی وبلاگ‌نویسی دینی به شدت قابل احساس است.

محمد مطهری‌فر افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی مظلوم واقع شده بود برای اینکه در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم، مقدماتی با هدف فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در زمینه توسعه فرهنگ دینی، ملی و مذهبی گام برداریم راهکاری برای مقابله با دشمنان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وبلاگ‌نویسی، بهترین فرصت برای بهره‌گیری از دستاوردهای نوین است گفت: با برنامه‌ریزی در این زمینه می‌توان به‌عنوان یک فناوری نوین در ترویج مسائل دینی و اسلامی از آن استفاده کرد.

مطهری‌فر با اشاره به برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تصریح کرد: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری اینگونه جشنواره‌ها را یک ضرورت می‌داند.

وی افزود: با توجه به محتوای این حوزه اگر بتوانیم جوانان را به سمت و سوی مسائل وبلاگ و فناوری مجازی که مدنظر است سوق دهیم به بخشی از اهدافی که داریم می‌رسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اذعان داشت: با توجه به اینکه وبلاگ و فضای مجازی می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد اگر برنامه‌ریزی درست نداشته باشیم یک تهدید خواهد بود.

مطهری‌فر افزود: با توجه به اینکه وبلاگ دینی و اسلامی ما مجهول و مورد جهل قرار گرفته نیاز است در این زمینه فعالیت بیشتری کنیم.

وی یادآور شد: اگر برای مخاطبان مدنظر برنامه‌های خاص داشته باشیم به طور یقین هر نفر که جذب شود باقیات صالحات خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های این جشنواره می‌تواند پایلوتی برای دیگر استان‌ها باشد.

وبلاگ‌نویسی باید مورد توجه جوانان قرار بگیرد

عادل اربابی، مسئول ستاد خبری نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه وبلاگ‌ها یکی از بهترین ابزارهایی هستند که از طریق آن افراد علم خود را از طریق تکرار و مردمی کردن آن به یک فرهنگ تبدیل می‌کنند، اظهار داشت: وبلاگ‌نویسی باید مورد توجه همه مردم به ویژه جوانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی می‌تواند در نهادینه‌سازی تفکر دینی و شیوه‌های ایجاد فکر دینی، ارائه راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ دینی و جریان‌سازی فرهنگ دینی در میان مخاطبان اینترنتی بسیار موثر باشد، افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جوانان در مورد برگزاری این نوع جشنواره‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مسئول ستاد خبری نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی از تشکیل ستاد خبری نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی به طور همزمان با افتتاح دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: این ستاد با هدف اطلاع‌رسانی دقیق و آگاه‌سازی مردم به ویژه جوانان در غالب سه برنامه پوشش خبری، گزارش و مصاحبه‌های اختصاصی تشکیل شده است.

اربابی همکاری رسانه‌ها در برگزاری نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی استان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امید است تمامی رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و صدا و سیما همکاری لازم را در معرفی و برگزاری این جشنواره داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در فضای کنونی جامعه و جنگ نرم دشمن باید جوانان با هوشیاری بیشتر و استفاده درست از اینترنت بتوانند نقشه‌های دشمن را خنثی کنند، افزود: وبلاگ‌نویسان دینی باید با استفاده از فضای مجازی اجازه قدرت به دشمنان ندهند و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

وی ادامه داد: وبلاگ‌ها می‌توانند شکاف رسانه‌ای را که تاکنون برای دسترسی به اطلاعات متنوع وجود داشته، تا حدودی پر کنند و این امر باید با جدیت و هوشیاری کاملی صورت گیرد.

مسئول ستاد خبری نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هدف از ایجاد ستاد خبری این جشنواره هماهنگی با دیگر رسانه‌ها، جامع و کامل بودن اطلاعات جشنواره و خبررسانی به موقع جشنواره و برنامه‌های آن است.

اربابی ادامه داد: تمام رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و صدا و سیما می‌توانند اخبار جشنواره را از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی به آدرس اینترنتی www.mtw-dini.ir استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به اندیشه شهید مطهری، افزود: دیدگاه شهید مطهری می‌گوید که علمی اسلامی است که به درد جامعه اسلامی بخورد، اینجا هم می‌توان گفت وبلاگی اسلامی و دینی است که به درد جامعه اسلامی بخورد لذا باید وبلاگ نویسان به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...