26
آبان

همایش شبکه‌های اجتماعی مجازی و فضای سایبری برگزار می‌شود

همایش شبکه‌های اجتماعی مجازی و فضای سایبر و نقش آن در تامین امنیت و آگاهی خانواده همزمان با هفته پژوهش در ۲۴ آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ستاد خبری همایش شبکه‌های اجتماعی مجازی و فضای سایبر، دبیرخانه این همایش، با طرح موضوعات محوری نظیر شناسایی شبکه‌های اجتماعی مجازی و بررسی تطبیقی کارکرد آن ها در ایران و غرب،‌ نقش و ساختار خانواده‌ها در جامعه مجازی، آسیب‌شناسی خانواده ایرانی در عرصه شبکه‌های اجتماعی مجازی جهانی،‌ تهدیدها و فرصت‌ها، ارایه راهکارهای مدیریت اطلاعات در شبکه مجازی و ایجاد ساختار شبکه اجتماعی مجازی و بومی، از تمامی صاحب ‌نظران و اندیشمندان این حوزه دعوت کرده است تا مقالات و آثار علمی خود را تا دهم آذرماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

آگاه‌سازی خانواده‌ها در حوزه شبکه‌های مجازی یک تکلیف است

‌حامد صابری، دبیر همایش شبکه‌های اجتماعی مجازی و فضای سایبر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که برگزاری همایش شبکه‌های اجتماعی مجازی و فضای سایبر، پل ارتباطی میان صاحب‌نظران و متولیان امر است، اظهار کرد: ‌امروزه فرصت‌ها و تهدیدهای بی‌شماری در حوزه شبکه مجازی وجود دارد و آگاه‌سازی جامعه و خانواده‌ها یک تکلیف برای دست‌اندرکاران این حوزه است.

وی با تاکید بر ضرورت برقراری تعامل و پیوند میان بخش‌های علمی و اجرایی حوزه شبکه‌های اجتماعی مجازی خاطرنشان کرد: ایجاد بستری مناسب که در آن بتوان به طرح دیدگاه‌ها و نظرات صاحبان اندیشه و اساتید دانشگاهی را فراهم کرد، در همایش محقق خواهد شد.

او با بیان این که آگاه‌سازی جامعه و خانواده‌ها از فضای مجازی هدف اصلی همایش است و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تشکیل ناتوی فرهنگی از سوی استکبار تصریح کرد: تذکرات به صورت مکرر درخصوص این که دشمنان با تمام قوای خود در عرصه فرهنگی وارد شده‌اند، موجب شد نسبت به وظیفه شرعی و ملی خود گام مثبتی برداریم.

وی افزود: ما به دنبال مانیفستی هستیم که براساس دیدگاه‌های صاحب‌نظران و اساتید حوزه به صورت علمی به آگاه‌سازی خانواده‌ها و کارکردهای فرهنگی توام با مباحث امنیتی و ایمن بخشی به فضای سایبر بپردازیم.

شایان ذکر است شماره تماس ۴۴۴۶۶۹۳۷۱ و یا پایگاه اینترنتی www.shsm.ir‌ برای کسب اطلاعات بیشتر در نظر گرفته شده است.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...