29
آبان

دزدی اطلاعات از طریق دسترسی به ایمیل

حتی به منظور کسب درآمد ، به برنامه ها اجازه دسترسی به اطلاعات ایمیل تان را ندهید.

برخی از سرویس های آنلاین میخواهند به حساب ایمیل شما دسترسی داشته باشند ، بنابراین میتوانند به اطلاعاتی نظیر ، خریدها ، برنامه های مسافرتی شما دسترسی داشته باشند. برنامه هایی اینچنینی معمولا اطلاعات شخصی شما را میفروشند. همچنین این برنامه ها برای امنیت حساب ایمیل شما مناسب نیستند.

در مورد کدام سرویس ها صحبت میکنیم ؟
در اینجا نمی‌خواهیم به یک سرویس خاص اشاره کنیم. چنین سرویس هایی حتی در صنایع نیز مشکل ایجاد میکنند. حتی اگر یک یا دو نمونه از این برنامه ها با ارزش باشند ، هرگز ایده به اشتراک گذاری اطلاعات ایمیلتان با این شرکت ها را نمی پسنیدیم.برنامه هایی مانند Earny , Paribus , Triplt , و Unroll.me دارای کارکردی این چنینی میباشند. زمانی که در این سایت ها ثبت نام میکنید به ایمیل خود ” متصل ” میشوید. با این کار به برنامه ها اجازه دسترسی کامل به حساب ایمیلتان را میدهید.در چنین حالتی ، آنها میتوانند همه پیام های ارسالی و دریافتی شما را مشاهده کنند ، همچنین به Inbox و Outbox شما نیز دسترسی کامل دارند.

احتمالا این برنامه ها اطلاعات ایمیل شما را میفروشند .
این حقیقت کلی دنیای مدرن است : اطلاعات شما همواره در حال فروخته شدن به اهداف تبلیغاتی و سایر بازارها میباشد. از تاریخچه جست و جوهای شما گرفته تا خریدهایی که از بقالی سرکوچه میکنید ، همه و همه ردیابی میشوند.

اما محتوای ایمیل شما معمولا شخصی باقی خواهند ماند. حتی شرکت گوگل از محتوای ایمیل شما برای مقاصد تبلیغاتی استفاده نمیکند. شرکتی که دسترسی کامل به حساب ایمیل شما داشته باشد میتواند همه اطلاعات شخصی شما را بیرون بکشد و به فروش برساند.

اولین شرکتی که توانست چنین طوفانی به پا کند Unroll.me در سال 2017 بود. این سرویس به کاربران کمک میکرد تا سریعا از سایت های خبرنامه ای ثبت نام خود را لغو کنند.به این طریق ، سرویس Unroll.me اطلاعات ایمیل افراد را جمع آوری نمود و به Uber فروخت _ البته اطلاعات افراد را بصورت گمنام فروخت ( اسم صاحب حسابها در آن نبود ).

شرکت Unroll.me در قسمت سیاست های حریم شخصی نوشته بود ” ممکن است اطلاعات شخصی جمع آوری شده را با سایر شرکت های همتا و شرکاء به اشتراک بگذاریم. ” دقیقا مشخص نیست که منظورش کدام نوع از اطلاعات میباشد و قرار است به چه کسی بفروشد.

این تنها یک مثال است. Return Path شرکتی است که قول داده با جان و دل از اطلاعات حساب کاربران محافظت کند. در صفحه About این شرکت اینگونه نوشته شده است . ” شرکائی که بیش از 70 مهیا کننده Mail Boxو راه حل های امنیتی دارند ، بیش از 2.5 میلیارد Inbox این شرکت را پوشش میدهند.” یکی از شرکای این شرکت ، Earny است. شرکت هایی هستند که حتی برای اطلاعاتی درمورد نحوه خواندن ایمیل توسط شما به سایر شرکت ها پول میدهند. مجله وال استریت اعلام کرد که شرکت Return Path اجازه میدهد تا کارمندانش ایمیل های خصوصی افراد را بخوانند تا بدین وسیله بتوانند نرم افزار فیلترینگ خود را آزمایش کنند .

نحوه درآمد زایی چنین شرکت هایی که قصد دارند به حساب ایمیل شما و اطلاعات موجود در آن دسترسی داشته باشند ، اینگونه است. آنها اطلاعات دسترسی به حساب ایمیل شما را میفروشند. شاید بصورت گمنام این کار را انجام دهند اما همچنان کار پسندیده ای نیست.

اگر بنظر شما هم این حد از دسترسی زیاد باشد ، باید بگوییم که ما نیز با شما موافقیم. ما هرگز از چنین سرویس هایی استفاده نمیکنیم. به شما نیز پیشنهاد میکنیم که مثل ما باشید.


آنها اطلاعات ایمیل شما را در معرض خطری بزرگتر قرار میدهند.
بیایید فرض کنیم که سرویسی مانند مثال بالا قول داد که به هیچ وجه به اطلاعات حساب ایمیل شما دسترسی پیدا نکند و به قول خود نیز پایبند بود و ما کاملا به آن اعتماد کردیم. حتی در چنین شرایطی نیز به شما پیشنهاد میکنیم از این سرویس ها استفاده نکنید.

ایمیل شما تنها صندوقی جهت نگهداری رسیدهای خرید و خبرنامه ها نیست. بلکه مرکز اصلی مدیریت سایر حسابهای شما نیز میباشند. اگر شخصی به ایمیل شما دسترسی پیدا کند میتواند پسورد شما را تغییر دهد و با استفاده از بانکداری اینترنتی و اطلاعات حساب Facebook هرگونه اقدامی را انجام دهد.

اغلب اوقات چنین اتفاق هایی می افتد و به این صورت تعداد شرکت هایی که به حساب شما دسترسی دارند بیشتر میشود و خطرهای بیشتری شما را تهدید میکند. چنین شرکت هایی حتی به خواندن – نوشتن ایمیل شما نیز دسترسی پیدا میکنند ، در این صورت میتوانند همه ایمیل های شما را پاک کنند ، تغییر دهند و یا از طرف شما برای سایر افراد ایمیل بفرستند.

حتی اگر به شرکت سرویس دهی خود اطمینان کامل دارید مطمئن باشید که از ایمنی کاملی برخوردار است ، ممکن است این شرکت بفروش برسد و شرکت خریدار از اطلاعات شما سوء استفاده کند. چنین موضوعاتی بیشتر در Chrome Extension ها اتفاق می افتد یک گستره معروف زمانی که به یک شرکت فروخته شود میتواند با تبلیغات ، سایر موارد به درد نخور دمار از روزگار شما درآورد.

چگونه برنامه هایی که نیاز به چنین دسترسی هایی دارند را پیدا کنیم و مانع آنها شویم ؟
زمانی که به یک برنامه اجازه دسترسی بدهیم تا زمانی که دسترسی آن را قطع نکنیم ، این روال ادامه دارد. این موضوع حتی در زمانی که به برنامه ها اجازه دسترسی به سایر حسابهای دیگر نظیر Facebook , Twitter و Dropbox را میدهید ، صحت دارد.


اگر شما اجازه دسترسی به حساب ایمیلتان را به هیچ یک از شرکت های دیگر نداده اید ، باید به سرویس های ایمیل خود مانند Yahoo , Gmail , Outlook و غیره اعتماد کنید.هرچه تعداد شرکت هایی که به حساب ایمل شما دسترسی داشته باشند بیشتر باشد ، روش های هک شدن حساب شما بیشتر میشود. اگر یکی از این شرکت ها هک شود چه اتفاقی می افتد ؟

پیشنهاد میکنیم برنامه هایی که نیاز به چنین دسترسی هایی دارند را پیدا و دسترسی آنها را قطع کنید. از این راهنمایی ها استفاده کنید تا برنامه هایی که نیاز به چنین دسترسی هایی دارند را شناسایی کنید ، مهمترین نوع از دسترسی ها میتواند شامل این سه سرویس باشند ، Gmail, Outlook و یاهو.

با استفاده از این لینک ها میتوانید به عمق تنظیمات برنامه وارد شوید و ببینید که این برنامه به کدام یک از حسابهای شما نظیر Yahoo , Microsoft و Google دسترسی دارد. این لیست را امتحان کنید و به دنبال یک برنامه شخص سوم که به اطلاعات حساب شما دسترسی دارد ، بگردید.

اگر از سرویس های دیگر استفاده میکنید ، وارد حساب خود شوید و به دنبال مواردی بنام ” برنامه های شخص ثالث ” ، Website Connection و برنامه هایی که به حساب شما دسترسی دارند ، بگردید. شما همچنین میتوانید نام سرویس ایمیل خود را پیدا کنید و برنامه های شخص ثالث خود را مدیریت کنید.

برگرفته از سایت: howtogeek.com


free b2evolution skin
نظر از: تبیان [عضو] 

سلام،مطلب مفیدی بود

1397/09/03 @ 13:55


فرم در حال بارگذاری ...