8
مهر

دیدار فعالان فضای مجازی با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی

جمعی از طلاب و فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر چهارشنبه هفتم مهرماه با مرجع عالی قدر حضرت «آیت الله العظمی نوری همدانی» دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری_اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، مرجع عالی قدر حضرت «آیت الله العظمی نوری همدانی» در دیدار با فعالان مجازی حوزه های علمیه خواهران سراسرکشور با اشاره به اهمیت فعالیت طلاب در فضای مجازی تصریح کرد: کسانی که در این مسیر گام بر می دارند، باید با علم بالا و کسب معلومات لازم، به فعالیت پرداخته و به شبهات ایجاد شده توسط دشمن در این فضا پاسخ دهند.

وی افزود: پاسخ گویی به شبهات و دفاع از حریم دین، از اهمیت و جایگاه بالایی در نزد اهل بیت(ع) برخوردار بوده است به طوری که امام صادق(ع)، هشام بن حکم را که جوانی کم سن بود، در نزد خود جای دادند و احترام ویژه ای را به وی گذاشته و می فرمودند که هشام با فکر، فرهنگ ، زبان و بیان خود به ما خدمت می کند.
این مرجع تقلید یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب علوم دینی را تفقه در دین دانست و تصریح کرد: دین اسلام ابعاد متعددی دارد و مدافعان حریم دین باید در تمامی زمینه های دینی؛ چه از حیث سیاسی، چه اجتماعی و چه فرهنگی و اقتصادی معلومات کاملی داشته باشد.
مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با مقدس دانستن شغل طلبگی، به تشریح وظایف طلاب پرداخت و ادامه داد: همان طور که در آیه 122 سوره توبه آمده است، باید از هر قومی، گروهی در مسیر تفقه در دین گام بردارند و در جامعه ما نیز این وظیفه برعهده طلبه ها است و آن ها باید در این مسیر با عزم، اراده، همت، اخلاص و توکل به فعالیت بپردازند.
وی افزود: فضای به وجود آمده در سطح جهانی، میدان جنگ تمام عیار است و رزمندگان این عرصه باید شناخت دقیقی از ابزار و سلاح های لازم داشته باشند تا بتوانند به دفاع از حریم دین بپردازند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه، پیروزی انقلاب اسلامی را فصل نوینی در تاریخ سیاسی جهان خواند و خاطر‌نشان کرد: این انقلاب، طلوع دین داری و تحولی در جهان بود که باعث شد جبهه مستضعفین در برابر مستکبرین شکل بگیرد و تقابل میان این دو جبهه کماکان ادامه دارد.
وی نظام اسلامی را در تعارض جدی با منافع استکبار دانست و اذعان داشت: تضاد میان انقلاب ما با منافع استکبار باعث شده است تا آن ها هیچ گاه نتوانند نسبت به کشور ما خوش بین باشند و این دشمنی همیشه وجود خواهد داشت.
مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی: قبل از انقلاب، آرزوی ما این بود که دولت کریمه شکل بگیرد و در آن زندگی کنیم و امروز این امر مبارک اتفاق افتاده و نظام مقدس اسلامی، بر حول محور ولایت فقیه شکل گرفته است و همه باید از این فرصت استفاده کرده و به تبلیغ دین بپردازیم.
این مرجع تقلید، شناخت شبهات در فضای مجازی را یکی از مهم‌ترین وظایف فعالان مجازی دانست و تأکید کرد: ما باید بدانیم که دشمن از چه راه هایی به ایجاد شبهه و مقابله با نظام اسلامی می پردازد و به همین دلیل باید رصد دقیقی نسبت به تحرکات دشمن در فضای مجازی داشته باشیم و با شناخت شبهات، پاسخ دقیقی به آن ها بدهیم.
وی با اشاره به حجم وسیع شبهات مطرح شده علیه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: اگر شبهاتی که روزانه علیه نظام اسلامی و تشیع در فضای مجازی منتشرمی شود جمع آوری شود، حجمی بیش از یک کتاب قطور دارد و این مسأله، نشان دهنده اهمیت این موضوع و ضرورت فعالیت در این عرصه است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: دشمنان از زاویه های مختلفی بر روی نظام اسلامی تمرکز کرده اند و ما باید با اتحاد خود به دفاع از نظام بپردازیم و طوری رفتار نکنیم که دشمنان احساس تفرقه و دودستگی در کشور ما کنند.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
3 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.7 stars
(4.7)
نظر از:  

سلام علیکم
همه قسمتهای همایش حساب شده و با برنامه بود و دیدار با آیت الله نوری همدانی یکی از بهترین قسمتهای اون بود

1395/07/10 @ 08:26
نظر از: ... [عضو] 
...
5 stars

سلام یکی از بهترین قسمتهای همایش،همین دیدار با آیت الله نوری همدانی بود،بسیار عالی و مفید بود

1395/07/09 @ 12:56
نظر از:  
4 stars

بسیار سخنان دلنشینی است
ان شاءالله اولین هدفم برای وبلاگم پاسخ دادن به شبهات فاطمیه می باشد
که باعث تفرقه شیعه وسنی شده است.

1395/07/08 @ 22:54
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

با عرض سلام و احترام
انشاالله رهنمودهای ، ایشان سرلوحه فعالیتهای آتی قرار داده شود ، برای سلامتی و سایه سر علمای گرانقدر به درگاه خالق بی همتا ، دعا می نماییم .
سایشون مستدام .
عرض تشکر از بزرگواران که فرصت این دیدار را فراهم نمودند .
اجرکم عندالله .

1395/07/08 @ 14:03


فرم در حال بارگذاری ...