16
فروردین

فعال بودن GPS می‌تواند به قیمت به سرقت رفتن اطلاعات خصوصی افراد تمام شود

کاربران تلفن‌های همراه هوشمند، مهمترین استفاده کنندگان از مکان‌یاب GPS بوده و از آن برای مسیر‌یابی، انجام برخی از بازی‌های رایانه‌ای، ثبت موقعیت مکانی در تصاویر و کلیپ‌ها و … استفاده می‌کنند.

 

مهمترین کاربردهای GPS کاربرد هوایی، دریایی، زمینی، عملیات جستجو، نقشه‌برداری و … می‌باشد. تمامی این موضوعات می‌تواند به این نکته اشاره کند که GPS تحولی بزرگ در فناوری ایجاد کرده و دارای مزایای بسیاری می‌باشد. اما متاسفانه افراد سودجو گاهاً با طراحی اپلیکیشن‌های مختلف، بازی‌های آنلاین، مسیر یاب‌های جعلی و … به دنبال دسترسی به موقعیت مکانی کاربران بوده و منتظر فرصتی مناسب برای کلاهبرداری از آنان می‌باشند.

 یکی از مواردی که می‌تواند فرصت‌های GPS را به تهدید تبدیل نماید، انتشار تصاویر و کلیپ‌هایی است که دارای تاریخ و موقعیت مکانی بوده و عدم حضور شخص در منزل را اعلام می‌نماید. در این حالت است که مجرمان با خیالی آسوده جهت انجام سرقت اقدام می نمایند.لذا کاربران باید در مواقع غیر ضروری GPS خود را غیر فعال کرده این کار علاوه بر جلوگیری از به هدر رفتن شارژ تلفن همراه باعث جلوگیری از دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات ذخیره شده خواهد شدهمچنین کاربران نسبت به انتشار اطلاعات تصاویر و کلیپ‌های مهم و یهویی کمی حساس‌تر باشند.

از آنجایی که در هنگام نصب برخی از اپلیکیشن‌ها، باید مجوز دسترسی به GPS نیز به آنان داده شود لذا امکان سوءاستفاده از این طریق نیز وجود دارد. بنابراین کاربران عزیز باید اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی مورد نیاز خود را از مارکت‌های معتبر دریافت و از رفتن به لینک‌های کوتاه شده که در فضای مجازی و بخصوص شبکه‌های اجتماعی ارائه شده خودداری نمایند.

 


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

با عرض سلام و احترام
با تشکر بابت توضیحات و راهنمایی های مفید.

1397/01/18 @ 09:18


فرم در حال بارگذاری ...