30
آذر

مصاحبه با مدیر وبلاگ "گهر عمر"

سلام خدمت همه کوثربلاگی ها

مصاحبه این هفته با مدیر وبلاگ «گهر عمر» است. وبلاگی که با دغدغه تبلیغ دین، از سال 91 تا امروز بیش از 1500 مطلب منتشر کرده و بواسطه آن موفق به جذب  150 هزار بازدید کننده شده است. بسیاری از شما این وبلاگ را می شناسید. مصاحبه ما با ایشان را در ادامه بخوانید:

مصاحبه با وبلاگ گهر عمر 

ادامه »


free b2evolution skin
9
آذر

مصاحبه با مدیر وبلاگ "از نون تا قلم"

در ادامه برنامه مصاحبه با وبلاگ نویسان فعال و برتر، این هفته با مدیر وبلاگ “از نون تا قلم” مصاحبه داشتیم. انتخاب ایشان بعنوان این هفته از این حیث بوده که مطالب تولیدی و تألیفی ایشان طی 4 سال در این وبلاگ و جذب بیش از 100 هزار مخاطب شده است.

مخاطبان گرامی در صورتی که سوالی از مهمان محترم ما در این مصاحبه دارند، تا یک هفته می توانید در بخش نظرات مطرح نمائید تا ایشان پاسخ دهند.

وبلاگ از نون تا قلم

ادامه »


free b2evolution skin
18
آبان

مصاحبه با پربازدیدترین وبلاگ کوثربلاگ؛ وبلاگ حوزه علمیه محدثه بروجرد

این هفته با پربازدیدترین و یکی از قدیمی ترین وبلاگ های کوثربلاگ، وبلاگ حوزه علمیه محدثه بروجرد مصاحبه کردیم تا با مدیر این وبلاگ و نظرات و تجربیات ایشان بیشتر آشنا شوید.

لازم به ذکر است مخاطبین عزیز می توانند نظرات خود را ذیل این مطلب بیان کرده و یا اگر سوالی از مدیر محترم این وبلاگ دارید در همان بخش نظرات مطرح کنید تا إن شاالله پاسخ دهند.

وبلاگ مدرسه محدث بروجرد

 

ادامه »


free b2evolution skin
6
آبان

مصاحبه با مدیر وبلاگ حوزه حضرت نرجس (س) دولت آباد

 در این بخش مصاحبه داشتیم با کاربری که در نیمه سال 98 بیشترین مطلب را در وبلاگ خود منتشر کرده است. مدیر وبلاگ حوزه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد اصفهان مهمان مصاحبه این هفته ما هستند.

لازم به ذکر است مخاطبین عزیز می توانند نظرات خود را ذیل این مطلب بیان کرده و یا اگر سوالی از مدیر محترم این وبلاگ دارید در همان بخش نظرات مطرح کنید تا إن شاالله پاسخ دهند.

مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (سلام الله علیها)

ادامه »


free b2evolution skin
17
مهر

مصاحبه با مدیر وبلاگ 'انارستان'

مصاحبه با وبلاگ انارستان

در این فصل قصد داریم با وبلاگ هایی که در بعضی از معیارها، شاخص بوده اند، مصاحبه هایی داشته باشیم.

یکی از این معیارها، مطالب منتخب است و در این بخش با وبلاگ انارستان که در نیمه اول سال 98، دارای بیشترین مطلب منتخب (20 عنوان) بوده است، مصاحبه ای انجام دادیم که در ادامه آن را می خوانید. البته وبلاگ دیگری نیز به همین تعداد دارای مطلب منتخب بوده که در فرصت دیگر مصاحبه ای هم با ایشان خواهیم داشت.

مصاحبه با مدیر وبلاگ انارستان

ادامه »


free b2evolution skin
22
شهریور

نشست خبری دومین همایش فعالان فضای مجازی

نشست خبری دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران سه شنبه 21 شهریور ماه 96 برگزار شد.

دکتر طائی‌زاده در نشست خبری دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد گفت: دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران با هدف ایجاد زمینه مناسب برای تولید آثار موفق دینی در فضای مجازی و شکوفایی و شناسایی استعدادهای برتر و طلاب هنرمند در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌ ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه با حضور بیش از 300 نفر از طلاب و استادان خواهر در مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش علاوه بر تقدیر از فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران، برنامه‌های دیگری مانند: سخنرانی شخصیت‌های برجسته، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی تخصصی فضای مجازی برگزار خواهد شد.
طائی‌زاده با بیان این‌که اولویت اول حوزه‌‌های علمیه خواهران در فضای مجازی، فعالیت در شبکه‌‌های اجتماعی اختصاصی است تصریح کرد: برنامه بلند مدت حوزه‌‌های علمیه خواهران در فضای مجازی، فراهم کردن یک بستر پاک و امن برای فعالیت خواهران طلبه است زیرا تاثیرگذاری زمانی محقق می‌شود که فضای مجازی پاک باشد و به همین منظور نیز سامانه کوثرنت و کوثربلاگ طراحی و تولید شده است.
وی با بیان این‌که سامانه کوثرنت و کوثربلاگ بزرگ‌ترین اجتماع دینی طلاب در فضای مجازی است،‌ افزود: بومی بودن، فضای امن و نجیب و همچنین عدم وجود مطالب و تبلیغات زرد و بی‌محتوا موجب تمایز سامانه کوثرنت و کوثربلاگ نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی است.
طائی‌زاده با اشاره به اهمیت حضور طلاب در فضای مجازی بیان کرد: اهمیت فضای مجازی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و امروزه علاوه بر نهاد‌های کشوری، مراجع عظام نیز به حضور طلاب و فرهنگ‌سازی در فضای مجازی تاکید دارند و باید به صورت عملیاتی، برنامه‌ریزی صورت گیرد تا طلاب و روحانیون نیز در این فضای به تولید محتوای دینی بپردازند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران به ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در سامانه کوثرنت بیش از 80 هزار و در سامانه کوثربلاگ بیش از 8 هزار خواهر طلبه در حال فعالیت و تولید محتوای دینی هستند و این گواهی، بر بسترسازی مناسب حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی است.
وی با اشاره به این‌که فقط طلاب حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند در سامانه کوثرنت و کوثربلاگ فعالیت نمایند اظهار کرد: امیدواریم در آینده، امکان حضور تمام بانوان را در سامانه کوثربلاگ فراهم نمائیم تا بانوان جامعه بتوانند ‌در محیطی سالم به اشتراک‌گذاری نظرات خود در مسائل مختلف به ویژه مسائل مربوط به بانوان، خانواده و سبک زندگی اسلامی بپردازند.
طائی‌زاده با تاکید بر مشخص شدن هویت طلاب در فضای مجازی گفت: هویت طلاب در فضای مجازی باید به‌گونه‌ای باشد که طلاب در فضای مجازی به عنوان مرجع مسائل دینی شناخته شوند و ما نیز باید بستر مناسبی برای این هویت فراهم کنیم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: مهارت‌افزایی طلاب در فضای مجازی از دیگری مواردی است که باید به آن توجه شود تا طلاب بتوانند از تخصص و حرفه خود در فضای مجازی استفاده کنند.
وی افزود: از محورهایی که در این همایش به دنبال آن هستیم مشخص کردن شاخص‌های زن مسلمان است تا در خصوص شاخصه‌های زن مسلمان در فضای مجازی همگرایی بوجود آید و مشخص گردد فعالیت یک زن مسلمان در چه زمینه‌هایی باید اولویت دارد، لذا باید کارکردها و اولویت‌های زنان مسلمان در فضای مجازی معین شود.
طائی‌زاده در پایان از راه‌انداری موتور جستجوی امین خبر داد و گفت: موتور جستجوی امین یک سامانه پرسش و پاسخ در حوزه علوم اسلامی و انسانی می‌باشد که در دومین همایش فعالان فضای مجازی افتتاح می‌شود.

ادامه »


free b2evolution skin
13
اردیبهشت

گفتگو با مدیر وبلاگ مدرسه محدثه بروجرد

به نام خدا

کوثر بلاگ: در این بخش گفتگویی داریم با یکی از وبلاگ نویسان با سابقه و فعال سامانه کوثر بلاگ
مدیر وبلاگ مدرسه محدثه بروجرد مهمان این هفته ما هستند تا بیشتر با این وبلاگ نویس گرامی آشنا شویم و سوالاتی را از ایشان پیرامون کوثر بلاگ فعالیتشان در این سامانه داشته باشیم.

ادامه »


free b2evolution skin
5
دی

گفتگو با مدیر وبلاگ نرجس خاتون سلام الله علیها دولت آباد

به نام خدا

کوثر بلاگ: در این بخش گفتگویی داریم با یکی از وبلاگ نویسان فعال سامانه کوثر بلاگ
مدیر وبلاگ نرجس خاتون سلام الله علیها دولت آباد مهمان این هفته ما هستند تا بیشتر با این وبلاگ نویس گرامی آشنا شویم و سوالاتی را از ایشان پیرامون کوثر بلاگ و فضای مجازی داشته باشیم.

1-  از چه زمان و چطور وارد فضای مجازی شدید و هم اکنون روزانه چقدر فعالیت دارید؟
حدود 5-6 سال است وارد فضای مجازی شده ام. البته نه در این محیط . سعی می کنم هرروز یا یک روز درمیان، 1 ساعت وقت خود را به این کار اختصاص بد هم.

2- هدف  شما از ایجاد وبلاگ و حضور در کوثر بلاگ چه چیزی بوده است؟
دوست داشتم بیشتر بتوانم مطالبی که برای خودم جالب بوده و تازگی داشته به بقیه طلاب و کاربران فضای مجازی نشان بدهم و بتوانم خدمتی به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف  و طلاب گرامی کرده باشم .

3- کوثر بلاگ نسبت به سایر سرویس های وبلاگ نویسی چه تفاوت ها و مزایایی دارد؟
خیلی مرتب تر و اصولی تر است فقط کمی در بارگذاری عکس و ویدیو …محدودیت دارد.  شاید هم من روش استفاده از آن را نمیدانم به هرحال نسبت به دیگر سرویس های وبلاگی طبق یک روند و اصول خاصی درحال پیشرفت است. و همین امر باعث شد کوثر بلاگ را برای وبلاگ نویسی انتخاب کنم. از مسئولین محترم کمال تشکر را دارم مخصوصا برگزاری کلاس های آنلاین باعث شد بیشتر و اصولی تر با این فضا آشنا بشویم.

4- به نظر شما وبلاگ نویس دینی چه کسی است و یک وبلاگ دینی خوب چه ویژگی ها و خصوصیاتی باید داشته باشد؟

 

ادامه »


free b2evolution skin