3
تیر

کشف حفره امنیتی جدید در پیام رسان واتس آپ

یک برنامه نویس لهستانی حفره ای در پیام های رمزگذاری شده واتس آپ پیدا کرده است. او متوجه شده در صورتیکه کاربر لینکی را برای طرف مقابل ارسال کند، آی پی آدرس و اطلاعات دیگر او فاش می شود.

به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، به نقل از دیلی میل، تحقیقات جدید نشان می دهد خدمت پیام های رمزگذاری شده واتس آپ چندان ایمن نیست. آدام ولک یک برنامه نویس لهستانی این حفره را کشف کرده است.
بنابر تحقیقات اگر کاربر هنگام استفاده از خدمت رمزگذاری شده واتس آپ وب لینکی را ارسال کند، مکان او افشا می شود. این مطالعه نشان می دهد پیام هایی که افراد با استفاده از این ویژگی ارسال می کنند، کاملا غیر قابل ردیابی نیستند.
این مشکل به تمام لینک های URL مربوط می شود که به طور دستی در واتس آپ نوشته می شوند. اما لینک های کپی و پیست شده از این روند مستثنی هستند.
ولک در این باره آزمایشی انجام داد. او توانست جزییات اطلاعاتی کاربرانی را ببیند که لینکی را نوشته و برای او در واتس آپ ارسال کرده بودند.
البته محتویات پیام ها همچنان سری باقی می ماند اما احتمال دارد طرف سوم با استفاده از این حفره امنیتی IP ادرس های افراد و اطلاعات دیگر را ردیابی کند.

منبع: فاوا نیوز


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...