5
دی

گفتگو با مدیر وبلاگ نرجس خاتون سلام الله علیها دولت آباد

به نام خدا

کوثر بلاگ: در این بخش گفتگویی داریم با یکی از وبلاگ نویسان فعال سامانه کوثر بلاگ
مدیر وبلاگ نرجس خاتون سلام الله علیها دولت آباد مهمان این هفته ما هستند تا بیشتر با این وبلاگ نویس گرامی آشنا شویم و سوالاتی را از ایشان پیرامون کوثر بلاگ و فضای مجازی داشته باشیم.

1-  از چه زمان و چطور وارد فضای مجازی شدید و هم اکنون روزانه چقدر فعالیت دارید؟
حدود 5-6 سال است وارد فضای مجازی شده ام. البته نه در این محیط . سعی می کنم هرروز یا یک روز درمیان، 1 ساعت وقت خود را به این کار اختصاص بد هم.

2- هدف  شما از ایجاد وبلاگ و حضور در کوثر بلاگ چه چیزی بوده است؟
دوست داشتم بیشتر بتوانم مطالبی که برای خودم جالب بوده و تازگی داشته به بقیه طلاب و کاربران فضای مجازی نشان بدهم و بتوانم خدمتی به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف  و طلاب گرامی کرده باشم .

3- کوثر بلاگ نسبت به سایر سرویس های وبلاگ نویسی چه تفاوت ها و مزایایی دارد؟
خیلی مرتب تر و اصولی تر است فقط کمی در بارگذاری عکس و ویدیو …محدودیت دارد.  شاید هم من روش استفاده از آن را نمیدانم به هرحال نسبت به دیگر سرویس های وبلاگی طبق یک روند و اصول خاصی درحال پیشرفت است. و همین امر باعث شد کوثر بلاگ را برای وبلاگ نویسی انتخاب کنم. از مسئولین محترم کمال تشکر را دارم مخصوصا برگزاری کلاس های آنلاین باعث شد بیشتر و اصولی تر با این فضا آشنا بشویم.

4- به نظر شما وبلاگ نویس دینی چه کسی است و یک وبلاگ دینی خوب چه ویژگی ها و خصوصیاتی باید داشته باشد؟

 


وبلاگی که همه ابعاد دین (اخلاقی ، سیاسی، اجتماعی..)را در نظر داشته باشد و با توجه به اطلاعات روز جامعه خدمات بدهد تا همه را جذب خودش کند.

5- به نظر شما برای فرهنگ سازی هرچه بیشتر در زمینه ترویج وبلاگ ها و گروه های مذهبی که مطمئناً جنبه های مثبت و فراوانی برای جامعه دارند چه باید کرد؟
ابتدا باید فرهنگ استفاده از اینترنت نهادینه گردد.  به همین منوال در جامعه حوزی به دلیل انتظارات فرهنگی ای که در این زمینه بیشتر است ،  در گام بعدی می بایست نیاز های جامعه از لحاظ فرهنگی بررسی گردد و مطالبی که در وبلاگ ها اورده می شود مطابق با مسائل دینی روز باشد. همچنین مطالب باید، چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ دینی از منابع موثقی استفاده شود و در ارتباط با دغدغه های جوانان باشد و خلا موجود و نیاز های فرهنگی و تربیتی مطلوب واقع شود. تشویق کردن وبلاگ نویسان و تبلیغ از مطالب در سایر فضاهای مجازی و گروه ها و بین افراد و خود سازمان ها شاید بهترین کار باشد.

6- لطفا بفرمایید از چه روش های و چه منابعی برای ارتقای دانش و کیفیت مطالب خود کمک می گیرید؟
از اساتید دینی، وبسایت ها وکتابهایی که میخوانم.

7- فکر می کنید وبلاگتان با دیگر وبلاگ ها چه تفاوت  اساسی دارد؟
فرق خاصی ندارد دوستان وبلاگ نویس تلاش زیادی می کنند و مطالب خیلی مفیدی را ارائه میدهند فقط سعی کردیم تا جایی که ممکن است مطالبی که بیشتر با آن درگیر بودیم وبقیه به آن نیاز داشتند بارگزاری شود.

8- وبلاگ نویسی و محتوای وبلاگتان تاثیری هم در زندگی شخصی شما داشته است؟
بله سعی کردم تا جایی که ممکن بوده خودم اولین عمل کننده باشم.

9- یک خاطره ازدوران مدیریت وبلاگتان وحضور در کوثر بلاگ تعریف کنید؟
خاطره و مطلبی که باعث شد هیچ وقت  فراموش نکنم،  این اکه   زمانی که اولین بار مطلبی را درون وبلاگ فقط به صورت امتحانی گذاشتم و فکر نمی کردم که کسی بخواند توسط یکی از کاربران خوانده شده بود که چرا احترام به ائمه را به صورت اختصاری نوشته اید و بابت این امرکلی توبیخم کرده بودند و از آن به بعد واقعا مراقب نوشته هایم هستم و یاد گرفتم که باید توجه کامل بر مطالبم داشته باشم و این فضا با سایر فضاها متفاوت است حتی کاربرانش.
10 - چه برنامه ای برای آینده وبلاگ خود دارید؟
دوست داریم منظم تر، به روز تر و جامع تر بشود ان شا الله

11- چه توصیه ای به افرادی که میخواهند به عرصه وبلاگ نویسی دینی وارد شوند دارید؟
به دلیل گسترش علوم مختلف نیاز به مراجعه به کتابخانه های دیجیتال و مطالب علمی در فضای مجازی به دلیل آسان بودن و جستجوی سریع احساس می شود این موضوع در حوزه نسبت به دانشگاه چشمگیرتراست. بنابراین طلاب باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام دهند.  نکته مهم در ارتباط با این موضوع نگارش روان و منابع موثق می باشد، موضوعات دینی در جامعه ی کنونی شرایط ویژه ای را می طلبد به دلیل آنکه حساسیت ویزه ای نسبت به منابع دارد.
این فضا ، فضای بسیار خوبی  است برای کسانی  که می خواهند واقعا یار آقا امام زمان  علیه السلام و کمک ایشان باشند .  با توجه به اینکه امروزه اینترنت و فضای مجازی بیشترین تاثیر ممکن رادارد. چون هم اکنون همه به این سمت سوق پیدا کرده اند شاید نوشته ای بسیار زیبا نتواند ماندگار باشد و دور ریخته بشود و کسی نتواند به آ ن دست یابد ولی مطالب در فضای مجازی باقی می ماند و سالها ممکن است از آن استفاده شود و همه به آن دست یابند.

حرف دل: در یک کلام تایید تمام کارها و محتوای وبلاگ ها از سوی ساحت مقدس امام زمان عج الله تعالی فرجه شریف.
فضای مجازی: وسیعترین فضای تبلیغ
کوثر بلاگ: قشنگ ترین فضا
کوثر نت: شبکه ای منظم و دینی
آرزو: هر طلبه یک وبلاگ نویس و مبلغ در فضای مجازی
کلام آخر: ضمن آرزوی فرج آقا صاحب زمان عج الله تعالی فرجه شریف و تشکر از همه مسئولین دلسوز طلاب باید سعی و وقت و زمان بیشتر برای تبلیغ اسلام و دفاع از آن با استدلال های قوی در فضای مجازی صرف کنند.
تشکر می کنیم از اینکه وقت گرانبهای خود را در اختیار ما قرار دادید. إن شاالله همچنان شاهد حضور پررنگ شما در عرصه وبلاگ نویسی دینی باشیم.


free b2evolution skin
نظر از: فانوس [عضو] 

با سلام و عرض ادب
انشالله هميشه در راه ترويج فرهنگ اسلامي و مكتب اهل بيت پايدار و ثابت قدم و موفق باشيد

http://fanoos.kowsarblog.ir

1394/10/26 @ 10:45
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

سلام بهتر بود لینک وبلاگ رو هم قرار می دادید
ممنونم

————————————————–
پاسخ:
سلام و احترام
ضمن تشکر از توجه شما ، نام مدرسه (درج شده در متن با رنگ قرمز) ، به آدرس وبلاگ لینک شده است.
موفق باشید.

1394/10/06 @ 13:08


فرم در حال بارگذاری ...