15
مرداد

۶مورد از بهترین سرویس‌های ذخیره سازی ابری اندروید

یکی از مهم‌ترین چالش‌های دنیای دیجیتال، ذخیره سازی اطلاعات یا Data Storage است.حجم اطلاعات تولید شده در فضای دیجیتال، هر روز و هر لحظه بیشتر می‌شود و منطقی است که راهکارهای ذخیره سازی اطلاعات دیجیتال هم به همان نسبت، رشد و توسعه پیدا کنند.

شیوه‌ی سنتی ذخیره سازی اطلاعات دیجیتال، همان چیزی است که همه‌ی ما طی دهه‌ی گذشته با آن آشنا بوده‌ایم.هارد دیسک‌ها و فلش مموری‌ها، از جمله رایج‌ترین ابزارهای سنتی ذخیره سازی اطلاعات دیجیتال محسوب می‌شوند.

فضای ابری

در حال حاضر، ذخیره در فضای ابری یکی از ساده ترین و کم دردسرترین شیوه های موجود است. در اصل فضای ابری نیز از مجموعه ای از کامپیوترهای به هم متصل شده تشکیل شده است تا به عنوان یک سیستم واحد عمل کنند. در این حالت هر کاربر تنها با اتصال به این سیستم و بدون نصب برنامه خاصی قادر خواهد بود تا از یک یا چند سرویس مختلف استفاده کنند.

با استفاده از این قابلیت شما قادر خواهید بود تمامی اطلاعات و فایل های خود را در آن آپلود کرده و در هر زمان و هر مکان از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید و اطلاعات خود را دانلود کرده و مجدد استفاده کنید لازم به ذکر است که این سرویس نیاز به بک آپ گیری ندارد!

معرفی ۶ مورد از بهترین سرویس‌های ذخیره سازی ابری اندروید

۱. گوگل درایو (Google Drive)

این سیستم را می توان از بهترین نمونه‌های فضای ابری دانست که توسط گوگل پشتیبانی می شود. می‌توان در آن به طور همزمان به ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری اطلاعات و فایل‌ها پرداخت. شما نیاز به ثبت نام یا ساختن اکانت‌های متعدد نخواهید داشت چرا که این سیستم برروی حساب گوگل شما فعال خواهد بود.در سرویس رایگان آن شما می‌توانید تا 5 گیگابایت ذخیره سازی را انجام بدهید و در سرویس پولی این میزان تا 100 گیگابایت افزایش خواهد یافت.سرعت آپلود و راحتی کار با آن از دیگر مزایای این سیستم است.

۲. وان درایو (Microsoft OneDrive)

 

این سرویس هم برای افرادی مناسب است که خواهان سرعت بالا در آپلود هستند و محیط آن مانند اینترنت اکسپلورر است. تا 25 گیگابایت قابلیت ذخیره‌سازی دارد و در آن تا 50 مگابایت به طور همزمان می توان فایل ذخیره کرد. به این سیستم از طریق وب‌سایت می توان دسترسی پیدا کرد و اپلیکیشن ویندوزفون، آیفون و اندروید نیز برای آن منتشر شده است. همچنین قابلیت ویرایش فایل های آفیس به صورت مستقیم در آن برقرار است.

۳. باکس (Box)

در باکس متناسب با نوع ثبت نام بین 5 تا 50 گیگابایت فایل به صورت رایگان می توان ذخیره کرد و قابلیت مهم آن راحتی درگ و دراپ کردن فایل ها از روی دسکتاپ برای آپلود است. اپلیکیشن‌های اندروید، آیفون، آیپد و بلک بری برای باکس وجود دارند تا در هر کجا که هستید بتوانید به فایل‌هایتان دسترسی داشته باشید. قابلیت ویرایش مستقیم فایل‌های ورد و اکسل نیز به کمک افزونه‌هایی در آن وجود دارد.

۴. ای‌درایو (ADrive)

ADrive از معدود سرویس‌های ابری است که در آن می توانید تا 50 گیگابایت ذخیره سازی کنید. شما می توانید به راحتی با درگ و دراپ کردن فایل ها را آپلود کنید و با نرم‌افزار مخصوص خود سایت، ویرایش را بر روی فایل‌ها انجام بدهید. این سیستم قابلیت ذخیره‌سازی و پشتیبانی تمامی فایل‌ها از جمله موسیقی، ویدیو، عکس و… را دارد.

۵. آی‌کلاد (iCloud)

این سرویس برای دستگاه‌های با سیستم عامل iOS موجود است و به شما قابلیت ذخیره‌سازی تا 5 گیگابایت را می‌دهد و اگر مورد نیاز شما نبود باید برای افزایش آن مبلغی را بپردازید. تمام کسانی که فایلی را از فروشگاه iTunes خریداری کرده و از طریق این سیستم اشتراک‌گذاری می‌کنند، از حجم 5 گیگا‌بایتیشان کم نمی‌شود. این سیستم نیز مانند سرویس قبلی قابلیت ذخیره‌سازی همه نوع فایل را به شما می دهد.

۶. دراپ‌باکس (Dropbox)

دراپ‌باکس یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سرویس‌های فضای ابری است. استیو جابز پیش از راه‌اندازی iCloud سعی کرد دراپ‌باکس را خریداری کند که البته توافقی بین این دو حاصل نشد. رابط کاربری بسیار ساده، محیطی تر و تمیز و کاربر پسند. امکان ذخیره‌سازی همه نوع فایل و به اشتراک‌گذاری آنها، قابلیت همگام‌سازی فایل‌ها از طریق یک فولدر اختصاصی در سیستم عامل دسکتاپ شما و پشتیبانی از همه پلتفرم‌های جدید موبایل آن را به یکی از برترین سرویس‌های ارایه فضای ابری بدل می‌سازد. شما در ابتدا ۳ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار خواهید داشت که البته با دعوت از دوستانتان می‌توانید این فضا را به ۱۶ گیگابایت هم برسانید. مزیت این سرویس این است که بر خلاف وان‌درایو، گوگل درایو و آی‌کلاد شما را به یک اکوسیستم خاص سوق نمی‌دهد و مستقل از این که بیشتر از سرویس‌های کدام کمپانی استفاده می‌کنید می‌توانید از دراپ‌باکس استفاده کنید.  


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: نگار [عضو] 
5 stars

یکی دیگه از کاربردهای گوگل درایو برای مواقع ضروری اینه که میشه بیشتر از محدودیت حجمی که جی‌میل برای ایمیل کردن داره، و به تازگی به ۵۰ مگ ارتقا، داده، از طریق گوگل درایو تا حجمی به اندازه ۵ گیگ اطلاعات ارسال یا ایمیل کرد! البته اگر سرعت اینترنت و ترافیکمون اجازه بده!

1397/05/15 @ 19:04


فرم در حال بارگذاری ...