27
شهریور

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور: حوزه‌های علمیه خواهران، پیشتازان حضور مؤثر در فضای مجازی هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در سال گذشته مقام معظم رهبری، از این که برخی از مبلغین دینی با ابزار جدید و فضای مجازی آشنا نیستند ابراز تاسف کردند؛ بنده مفتخرم عرض کنم که حوزه‌های علمیه خواهران به این دغدغه رهبری توجه ویژه داشتند و در این عرصه پیشرفت‌های بسیاری زیادی کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی

به گزارش پایگاه خبری - اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی» در دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران که صبح امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد گفت: همه اعمال ما باید برای رضایت الهی باشد، اگر کسی برای رضایت خداوند، آموزش دهد و عمل کند از این انسان، در آسمان و زمین به عظمت یاد خواهد شد.
وی افزود: ما معتقدیم که علما وارثان انبیا هستند و همانطور که وظیفه انبیا، هدایت مردم و ابلاغ پیام دین بود، وظیفه طلاب نیز رساندن پیام اسلام و تبلیغ معارف ناب اهل‌بیت(ع)‌ است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که انبیا، نسبت به گناهان و اشتباهات مردم بی‌تفاوت نبودند اظهار کرد: امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه و امت اسلامی قیام کردند بنا بر این طلاب و روحانیون نیز نباید نسبت به گناهان در جامعه بی‌تفاوت باشند و همچنین نباید در مقابل ظلم و ستمی که به مسلمانان در جهان می‌شود سکوت کنند.
وی افزود: خداوند در هر دوره‌ای برای انسا‌ن یک تمکن و قدرت فراهم می‌کند و این تمکن، امتحان آن انسان نیز خواهد بود؛ باید دانست آنچه که در اختیار ما قرار گرفته است همه برای رسیدن به یک هدف والا است و چیزی که ما را از دیگر موجودات ممتاز کرده است همین هدف و آرمان داشتن است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ با پیشرفت‌ و توسعه‌های نوین در عرصه فناوری اطلاعات، این توانایی و فرصت به ما داده شده است که با حضور در فضای مجازی دین الهی را تبلیغ کنیم و پیام دین را به سراسر جهان ارسال کنیم.
وی افزود:‌ اگر تا دیروز برای خواهران طلبه ممکن نبود که محتوای دینی خود را در اختیار دیگران بگذراند، امروز می‌توانند با حضور در فضای مجازی به تولید محتوای دینی بپردازند و محتوای خود را به دیگران نیز ارسال کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: فضای مجازی آفت‌ و تهدید‌های زیادی دارد ولی ما باید این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده و از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.
وی افزود: امروزه، روحانیت و طلاب باید در فضای مجازی فعالیت و حضور موثر داشته باشند در غیر این صورت باید در قیامت پاسخ‌گو باشند که چرا از این فرصت استفاده نکرده و دانسته‌های خود را به دیگران انتقال ندادند.
جمشیدی خاطرنشان کرد: فضای مجازی این فرصت را در اخیتار ما گذاشته است که با هر کسی در هر نقطه از دنیا ارتباط داشته باشیم ولی باید با احتیاط در این فضا وارد شویم در غیر این صورت سقوط می‌کنیم و از مسیر اصلی منحرف می‌شویم.
وی با بیان این که شما طلاب، ثابت کردین که می‌شود از فضای مجازی به منظور تولید محتوای دینی استفاده کرد گفت: تلاش‌هایی که در ۱۰ سال گذشته در حوزه‌های علمیه خواهران انجام شده است اکنون به نتیجه رسیده است و در حال حاضر می‌توان گفت که حوزه‌های علمیه خواهران پیشتازترین مجموعه آموزشی و پژوهشی در عرصه فضای مجازی در کشور می‌باشد.
وی افزود: در حال حاضر قریب به ۱۰هزار خواهر طلبه از یک درگاه واحد به نام کوثربلاگ، به تولید محتوای دینی مشغول هستند و این افتخار بزرگی برای حوزه‌های علمیه خواهران است.
وی افزود: در سال گذشته مقام معظم رهبری، از این که برخی از مبلغین دینی با ابزار جدید و فضای مجازی آشنا نیستند ابراز تاسف کردند؛ بنده مفتخرم عرض کنم که حوزه‌های علمیه خواهران به این دغدغه رهبری توجه ویژه داشتند و در این عرصه پیشرفت‌های بسیاری زیادی کرده‌اند.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز داده امین گفت:‌ مرکز داده امین یکی از پیشرفته‌‌ترین مراکز داده در خاورمیانه است و توسط مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با کمترین هزینه ممکن طراحی و تولیده شده است و این نشان از پیشرفت‌ حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فناوری اطلاعات است.
وی با بیان این‌که بیش از ۱۵ نرم افزار موبایل برای بانوان طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران طراحی و تولید شده است بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران، پیشرفته‌ترین و پیشتازترین مجموعه حوزوی و غیر حوزوی در میان نهاد‌های آموزشی و پژوهشی در عرصه فناوری اطلاعات است ولی طلاب باید توجه داشته باشند که تمام تلاش‌هایی که تا کنون در عرصه فضای مجازی صورت گرفته است همه برای آغاز راه بوده است و برای ادامه راه نیاز به یک حرکت پرشتاب‌تر داریم.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...