17
دی

اطلاعیه دریافت گواهی های شرکت در دوره های فضای مجازی شهر اصفهان

اطلاعیه دریافت گواهی های فضای مجازی

باتوجه به برگزاری دوره های اداره آموزش و فرهنگ سازی در شهر اصفهان (روش ها و تکنیک های اقناع مخاطب – مبانی سواد رسانه ای و مدیریت رسانه – جایگاه فضای مجازی در عرصه عمومی – چگونه کمپین موفق برگزار کنیم) و صدور گواهی های شرکت در دوره، افراد ذیل تاکنون گواهی های خود را دریافت نکرده اند.  این افراد می توانند جهت دریافت گواهی های خود در روزهای اداری از ساعت 8:30 تا 14 به مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، طبقه سوم، اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی، مراجعه کنند.

ادامه »


free b2evolution skin
5
مرداد

برگزاری نشست تخصصی ظرفیت های فضای مجازی برای اخلاق فردی و اجتماعی

ظرفیت های فضای مجازی برای اخلاق فردی و اجتماعی

نهمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی طلبه و فضای مجازی، با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد.
این نشست با موضوع “ظرفیت های فضای مجازی برای اخلاق فردی و اجتماعی” و با حضور حجت الاسلام والمسلمین قطبی ویژه اساتید اخلاق استان اصفهان برگزار شد.
هدف از برگزاری این نشست، مهارت افزایی اساتید اخلاق در حوزه اخلاق فضای مجازی بود که در این جلسه 3 ساعته حجت الاسلام قطبی ابتدا به مباحث ادراکی و مفهومی فضای مجازی، مقایسه مفاهیم روستا، شهر و فضای مجازی و منطق مواجهه با این فضا پرداختند.
وی به مفهوم “یادگیرندگی” اشاره کرد و افزود: با همت یادگیری خود، حتی ضعف در قدرت یادگیری را می توان جبران کرد و نهایتاً ضریب یادگیری خود را بالا ببریم تا از نوجوانان و جوانانی که همه زیست آن ها، فضای مجازی است جلوتر باشیم.

ادامه »


free b2evolution skin
19
تیر

برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی فضای مجازی در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی

هشتمین نشست تخصصی با موضوع “آسیب شناسی فضای مجازی در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی” با حضور اساتید اخلاق استان اصفهان برگزار شد.

آسیب شناسی فضای مجازی در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی

این نشست با حضور آقای حامد کمال، نویسنده و مولف کتب سواد رسانه ای، و بیش از 35 نفر از اساتید اخلاق حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان به منظور مهارت افزایی اساتید در زمینه اخلاق و فضای مجازی به مدت 3 ساعت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آقای کمال  به تعریف فضای مجازی، آمار استفاده از فضای مجازی، وظیفه فرهیختگان در فضای مجازی از منظور مقام معظم رهبری، محاسن و ویژگی های فضای مجازی پرداختند.

در ادامه این جلسه آسیب های فردی و اجتماعی فضای مجازی شامل جسمی، امنیت، طلاق، تصاویر پروفایل، اتلاف وقت، الگوهای غربی، تجارت الکترونیک و …. تشریح شد.

آسیب شناسی فضای مجازی در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی

آسیب شناسی فضای مجازی در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی

آسیب شناسی فضای مجازی در حوزه اخلاق فردی و اجتماعی

 


free b2evolution skin
1
تیر

برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی حضور تبلیغی طلاب در فضای مجازی

آسیب شناسی حضور تبلیغی طلاب در فضای مجازی

هفتمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی طلبه و فضای مجازی، با موضوع “آسیب شناسی حضور تبلیغی طلاب در فضای مجازی” در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست، آقای مصطفی تشیعی، به بررسی آسیب های حضور تبلیغی طلاب در فضای مجازی پرداختند و این آسیب ها را در دو بخش کلی آسیب های عمومی (اشتراکی) و آسیب های اختصاصی دسته بندی کردند.

عوام گرایی یا شهوت شهرت در فضای مجازی، بی سواد و عدم تحلیل مناسب، متأثر شدن از فضای مجازی و فضای عمومی (تحت تأثیر قرار گرفتن طلاب از فضای مجازی)، قبیله گرایی (حب صنفی و جناحی)، علاقه طلاب به بحث کردن (عدم ورود به فضای بحث و جدل)، انباشت اطلاعات در ذهن و توهم دانای کل شدن و … از جمله عناوین این آسیب ها بود که در این جلسه به طور مفصل به آن ها پرداخته شد.

به زودی فیلم و کلیپ های این نشست تخصصی در کانال آپارات بارگذاری خواهد شد.

آسیب شناسی حضور تبلیغی طلاب در فضای مجازی

ادامه »


free b2evolution skin
29
خرداد

مجموعه کلیپ های نشست تخصصی روش ها و تکنیک های اقناع مخاطب در فضای مجازی

مجموعه کلیپ های نشست تخصصی “روش ها و تکنیک های اقناع مخاطب در فضای مجازی” (مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران) با حضور آقای مجید شریفی فر

 

پشت صحنه کلیپ آماده شدن همبرگر برای تبلیغ (اقناع مخاطب)

تکنیک های تحلیل پیام در سواد رسانه ای

ادامه »


free b2evolution skin
29
اردیبهشت

مجموعه کلیپ های نشست تخصصی مبانی و اصول سواد رسانه ای و مدیریت رسانه

مجموعه کلیپ های نشست تخصصی “مبانی و اصول سواد رسانه ای و مدیریت رسانه” (مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران) با حضور آقای مجید شریفی فر

 

رسانه چیست؟

انواع پیام های رسانه ها - دامنه رسانه ها - آیا خودرو و لباس و چادر و … رسانه هستند؟ 

ادامه »


free b2evolution skin
11
اردیبهشت

برگزاری نشست تخصصی "روش ها و تکنیک های اقناع مخاطب"

تکنیک های اقناع مخاطب

در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی طلبه و فضای مجازی، نشست “روش ها و تکنیک های اقناع مخاطب” در مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.
در این جلسه آقای مجید شریفی فر، کارشناس و مدرس سواد رسانه ای، به بیان تکنیک های عمده اقناع مخاطب در فضای مجازی شامل ترس، تقابل معنا، اغراق، ارّابه، واژه های همسنخ، تکرار و سبک زندگی پرداختند.

همچنین نمونه های مختلفی از کلیپ ها و مصادیق مربوط به این تکنیک ها نیز نمایش و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

نشست های تخصصی در موضوعات مرتبط با رسانه و فضای مجازی از سوی مجمع فعالان فضای مجازی در شهرهای قم و اصفهان برگزار می شود.

کلیپ های این نشست تخصصی به زودی منتشر می شود.

ادامه »


free b2evolution skin
11
اسفند

برگزاری نشست تخصصی مبانی و اصول سواد رسانه ای و مدیریت رسانه

در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی طلبه و فضای مجازی، نشست “مبانی و اصول سواد رسانه ای و مدیریت رسانه” با حضور بیش از 60 نفر از طلاب استان اصفهان برگزار شد.
در این جلسه آقای مجید شریفی فر، کارشناس و مدرس سواد رسانه ای، به موضوعات تعریف رسانه و سواد رسانه ای، پیام های رسانه، مدیریت مصرف رسانه، برسی تکنیک های اقناع و بررسی نمونه های بکار رفته در کلیپ های رسانه ای پرداختند.

نشست های تخصصی در موضوعات مرتبط با رسانه و فضای مجازی از سوی مجمع فعالان فضای مجازی در شهرهای قم و اصفهان برگزار می شود.

مشاهده و دریافت کلیپ های این نشست تخصصی

 کلیپ های سایر نشست ها:

جایگاه فضای مجازی در عرصه عمومی

ویژگی های فضای مجازی به مثابه یک ابررسانه

سواد رسانه ای

ادامه »


free b2evolution skin