8
اسفند

اعلام 808 برگزیده مسابقه ملی کتابخوانی «مهمان امام»

از میان بیش از 300هزار شرکت کننده؛808 برگزیده مسابقه ملی کتابخوانی «مهمان امام(علیه السلام)» مشخص شدند.

 

برگزیدگان مهمان امام علیه السلام

 

مدیرعامل به‎نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: برگزیدگان مسابقه کشوری کتابخوانی «مهمان امام(علیه السلام)» که با محوریت امام رضا(علیه السلام) همزمان با ایام دهه کرامت شروع شد و در دهه آخر ماه صفر به پایان رسیده بود، مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی با بیان اینکه در این مسابقه بزرگ کتابخوانی بیش از 300 هزار نفر شرکت کردند، افزود: 808 برگزیده این مسابقه در بخش‌ها و قالب‌های مختلف مشخص و اسامی این افراد اعلام می‌شود.

لینک دریافت اسامی برگزیدگان مهمان امام علیه السلام (بخش تستی)

لینک دریافت اسامی برگزیدگان مهمان امام علیه السلام (بخش محتوایی)

 

سعیدی بیان کرد: هشت هزینه سفر به کربلای معلی هر یک به ارزش 15 میلیون ریال، سه کمک خرید جهیزیه ایرانی هریک به ارزش 100 میلیون ریال، 88 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هر یک به ارزش چهار میلیون ریال، هشت قالیچه متبرک حرم مطهر رضوی هر یک به ارزش 30 میلیون ریال، هشت نفر حضور در آیین غبارروبی روضه منوره رضوی، 88 کارت مهمانسرای حضرت و 605 بسته فرهنگی به عنوان جوایز این مسابقه در نظر گرفته شده بود که بخشی از این موارد بصورت قرعه کشی و برخی دیگر به آثار برگزیده در بخش محتوایی مسابقه اختصاص یافت که البته در برخی از بخش ها به دلیل به حدنصاب نرسیدن کیفیت آثار برگزیده‌ای مشخص نشد.

مدیرعامل به‎نشر با بیان این که این مسابقه با محوریت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و به‌نشر و با همکاری سایر مجموعه‌های آستان قدس رضوی به ویژه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی برگزار شد، خاطرنشان کرد: مراحل داوری و قرعه‌کشی این مسابقه نیز با همکاری اداره امور فرهنگی حرم مطهر رضوی و با حضور نماینده بازرسی آستان قدس رضوی انجام گرفت.

سعیدی با تأکید بر این که تأخیر اعلام نتایج به دلیل بررسی بهتر و بیشتر آثار توسط داوران بود، گفت: تعداد بالای آثار رسیده و شرکت‌کنندگان زمان بررسی آثار و اعلام نتایج را افزایش داد که بدینوسیله از شرکت‌کنندگان محترم عذرخواهی می‌شود.

مدیرعامل به‎نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همچنین با اشاره به این که اهدای جوایز برگزیدگان به تناوب آغاز می‌شود، بیان کرد: برگزیدگان این مسابقه از شهرهای استان‌های مختلف کشور هستند و به همین دلیل ارسال جوایز نیازمند زمان مناسبی است.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ کتابخوانی اعلام کرد و با بیان این که این مسابقه در دو بخش تستی و محتوایی برگزار شد، افزود: نقاشی از کتاب(ویژه گروه سنی کودک)، خوانش بخش‎هایی از کتاب(ویژه گروه سنی نوجوان)، داستان‌نویسی از کتاب(ویژه گروه سنی جوان) و عکس با کتاب(ویژه گروه سنی عموم) بخش های مختلف قسمت محتوایی مسابقه بوده است.

سعیدی کتاب «یک ُقمقُمه دریا»(100 قصه و نکته از زندگی امام رضا(ع)) نوشته «محمدهادی زاهدی» و «بر مدار آفتاب» اثر «محمدحسین پورامینی» را به عنوان برخی از منابع شرکت در مسابقه مهمان امام(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: «نگاهی به زندگی حضرت معصومه(س)» به قلم «غلامرضا حیدری ابهری»، «آفتاب خراسان» نوشته «مرتضی دانشمند»، «مثل امام رضا(ع) باش» اثر «حسین میرزایی»، «میهمان امام رضا(ع)» به قلم «مرتضی دانشمند»، «اعترافات غلامان» نوشته «حمیدرضا شاه‌آبادی» و «زندگی به سبک دخترانه» اثر «امیرحسین بانکی‌پور و فاطمه مالکی» از دیگر منابع مسابقه بودند.

 


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(3)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
3 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از:  
افسانه فرهادي
5 stars

سلام
باتشکرازشما ماازمسابقه بی اطلاع بودیدم ولی من دوست دارم کتاب خواندن را خیلی خوب سطح مطالع بالا بره
هرچه درک معنوی بالاتربره درک انسانها بهتر خواهدبود وزندگی آرامی
خواهندداشت

1397/07/02 @ 10:24
نظر از:  
افسانه فرهادي
5 stars

سلام
باتشکرازشما ماازمسابقه بی اطلاع بودیدم ولی من دوست دارم کتاب خواندن را خیلی خوب سطح مطالع بالا بره
هرچه درک معنوی بالاتربره درک انسانها بهت خواهدبود وزندگی آرامی
خواهندداشت

1397/07/02 @ 10:09
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

با عرض سلام و احترام
برگزاری این مسابقات علاوه بر دربرداشتن برکات معنوی باعث بالا رفتن سرانه مطالعه نیز می شود.
موفق و پیروز باشید.

1396/12/12 @ 10:04


فرم در حال بارگذاری ...