23
خرداد

مصاحبه با مدیر وبلاگ "یادداشت های یک طلبه ی بانو"

در فاز دوم مصاحبه با وبلاگ نویسان کوثربلاگ ، وبلاگی که قصد داریم مصاحبه آن را منتشر کنیم، وبلاگ «یادداشت های پس از دوران جاهلیت یک طلبه ی بانو» به آدرس http://talabe94.kowsarblog.ir/ می باشد. متن گفتگو با مدیر این وبلاگ را با هم می خوانیم.

 

 

1-لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از کی به وبلاگ نویسی مشغول شدید؟
اینجانب م. ز، فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست و شاغل به تحصیل در پایه دوم مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر (س) استان ایلام می با شم. تجربه من از وبلاگ نویسی به دوران دانشگاه بر می گردد که البته چندان جدی نبود.

2-چگونه با کوثر بلاگ آشنا شدید و در نحوه استفاده از آن مشکلی نداشتید؟
پس از برگزاری کارگاه وبلاگ نویسی که در ماه گذشته، از سمت دفتر فناوری اطلاعات مدارس علمیه خواهران در محل مدرسه علمیه انجام شد؛ با مهارت های مهم و لازم در خصوص وبلاگ نویسی آگاه شده و به شکل جدی تری به وبلاگ نویسی در سامانه کوثربلاگ پرداختم .با راهنمایی خوب مسئولین کارگاه وبلاگ نویسی و مطالب مفیدی که در سامانه کوثربلاگ در خصوص استفاده از امکانات وبلاگ نگاشته شده است به راحتی امکان استفاده از فضای وبلاگ فراهم گردیده است.

3-با چه هدف و نیتی به وبلاگ نویسی روی آوردید؟ آیا به اهدافتان هم رسیده اید؟
در دوران راهنمایی و دبیرستان علاقه مند به نویسندگی بودم و در مسابقات بسیاری در سطح مدرسه و استان شرکت نمودم که غالبا با رتبه و جوایزی همراه بود.پس از ورود به دانشگاه به دلیل مشغله تحصیلی از این فضا فاصله گرفتم.
وبلاگ نویسی دینی در قالب سامانه کوثربلاگ، فرصتی برایم فراهم آورد که به احیای قلم خاموشم بپردازم و اندیشه و دغدغه های روزانه ام را بنابر احوالات شخصی، در آن بنویسم .نظرات دوستان طلبه در ذیل متن های وبلاگ هایم، تا حدودی مرا به تحقق این هدف امیدوار کرده است.

4-به نویسندگی خارج از فضای مجازی هم علاقه دارید و یا تجربه ای در این زمینه داشتید؟
اکنون که تا حدود زیادی با مهارت های وبلاگ نویسی آشنا گردیده ام علاقه بیشتری به نویسندگی در فضای مجازی پیدا نموده ام. امیدوار هستم بتوانم در آینده قلمم را در احیای بیشتر ارزش های دینی در فضای مجازی به کار بگیرم تا به نقشی هرچند کوچک در میدان گسترده جنگ نرم که امروز بیش از جنگ میدانی ویران گر است بپردازم.

5-میزان حضورتان در اینترنت چقدر هست؟ آیا استفاده های دیگری هم از اینترنت دارید؟ روزانه چه مقدار وقت برای وبلاگ نویسی اختصاص میدید؟
بنا بر مشغله شخصی ام زمان ها متفاوت است و چیزی در حدود یک یا دو ساعت به شکل میانگین از وقتم را می گیرد. .در جهت کسب اخبار روز و مطالعه در مورد درس یا مهارت های زندگی از اینترنت بهره می گیرم.

6-وبلاگتان را هر چند وقت یک بار بروز می کنید؟
سعی می کنم هرروز یا یک روز در میان به روز باشد.

7-آیا در صفحات مجازی دیگر مثل شبکه های اجتماعی هم حضور دارید؟ نظرتان راجع به شبکه اجتماعی ویژه طلاب چیست؟
بله آشنایی قبلی با سایر صفحات اجتماعی داشته ام.کوثر نت هم برای بنده تجربه جدید و جالبی در مواجهه با خواهران طلبه و نوع دیدگاه آن ها به مسائل روز جامعه بوده است.

8-فکر می کنید چه چیزی در وبلاگ شما باعث جذب خواننده می شود؟
نوشتن مطالب به قلم خود نویسنده ,
برخوردبا مسائل روز و حتی مناسبت های مذهبی از زاویه دید شخصی,
توجه به جذابیت در تیتر عنوان مطلب ,
همچنین پرهیز از شعارزدگی در القای ارزش ها, مواردی است که دغدغه ام بوده است که در چهارچوب آن به نشر مطلب بپردازم و فکر می کنم تا حد زیادی در جذب خواننده نقش داشته اند.

9-مهمترین مزایای وبلاگ نویسی در سامانه کوثر بلاگ چیست؟
نوشتن در فضای جامعه ای یک دست و یک جنس از نظراعتقادات و بازخوردهایی که این قشر به مسائل مختلف دارند, به نویسنده کمک می کند تا حد زیادی به میزان دغدغه های این طیف از جامعه, نسبت به مسائل مختلف مطرح در سطح جامعه پی ببرد.

10-چه توصیه ای به سایر وبلاگ نویسان و یا کسانی که تازه می خواهند وبلاگ نویسی را شروع کنند، دارید؟
گرچه بنده خود را در حد توصیه دادن به دوستان نمی بینم اما با توجه به تجربه شخصی ام عرض می کنم که دوستان وبلاگ نویس سعی کنند در نوشتن, از مطالعه کتاب ها بهره بیشتری ببرند ,تا افکارشان عمق بیشتری داشته باشد و بتوانند از دامنه لغات بیشتری بهره مند شوند,نیز در نوشتن مطالب, خلاقیت به خرج داده و سعی کنند از زاویه تازه ای به قضایا نگاه کنند.
آن ها که در ابتدای راهند از نوشتن واهمه نداشته باشند که دویدن های دونده اول جهان هم از زمین خوردگی های دوران کودکی اش شروع شده است.
تنها مدتی پس از نوشتن است که پی خواهند برد یکی از زیبایی های عالم, نوشتن و خلق جملات تازه از زوایای پنهان ذهن است.
جملاتی که شاید ما اولین خالق آن ها در جهان پیرامون مان باشیم.

11- نوشتن در یک وبلاگ دینی چه تاثیری در زندگی فردی شما داشته؟
چون نوشتن همواره با تفکر است,نوشتن در فضای یک وبلاگ دینی باعث شده با ریزبینی, تعمق و مطالعه بیشتری به مسائل مختلف نگاه کنم.

12-آیا تاکنون در مسابقه وبلاگی هم شرکت کردید؟
به دلیل مشغله های درسی و شخصی تاکنون فرصت این کار فراهم نشده است.

13-چه انتظاری از کوثر بلاگ دارید؟ برای رشد آن چه پیشنهادی دارید؟
انتظار بنده روز افزون شدن امکانات این سامانه مفید و ارزشی است , قالب ها دارای تنوع کمی هستند, مناسب بود اگر سطح تنوع قالب ها و هدر های وبلاگ ها با توجه به موضوعات مهم دینی در مسائلی چون انتظار و جنگ نرم , افزایش می یافت.
و بهتر بود اگر بارگذاری قالب سایر سرویس های وبلاگ نویسی چون بلاگفا یا پرشین بلاگ یا میهن بلاگ و… روی قالب های کوثر بلاگ فراهم می شد.

14- یکی از بهترین وبلاگ هایی که در کوثربلاگ دیده اید را معرفی کنید.
وبلاگ هایی که نویسنده از زبان خودش به طرح مسائل روز می پردازد برایم جالب و جذاب هستند.
همچنین وبلاگ هایی که تلاش پی گیری در به روز بودن مطالب دارند.
از جمله وبلاگ هایی که تلاش های آن در به روز بودن و کثرت و زیبایی مطالب در طول روز برایم قابل ستایش است وبلاگ (مدرسه علمیه امام خمینی رباط کریم) می باشد.

15- بهترین کامنتی که در وبلاگتان دریافت کردید کدام بود؟
در یکی از دو وبلاگم (دست نوشت های یک سرباز نیروی انتظاری), باید حال و هوای شخصیت ام را در یک اردوگاه در قالب روزنوشت های یک مرد جوان می نوشتم اما در این که چه قدر بتوانم از زبان یک غیر هم جنس, مطالب را خلق کنم چندان امیدوار نبودم.تا این که یکی از نظرات دوستان مرا امیدوار به نزدیک شدن شخصیت به حال و هوای یک مرد سرباز کرد:
دوست عزیزم نوشته بود:
گاهی فکر می کنم شما یک مذکر هستید .
شنیدن این جمله یعنی من توانسته بودم تا حدودی ذهن نویسنده را به رو به رو شدن با دست نوشتن های یک مرد سرباز نزدیک کنم که این پیام برایم نوید موفقیت در تحقق نسبی این امر بود.

16- به وبلاگ خودتان از بیست نمره چند می دهید؟
فکر میکنم 17 نمره مناسبی باشد. البته این در مورد وبلاگ (یادداشت های پس از دوران جاهلیت یک طلبه بانو) است. در مورد وبلاگ دیگرم (یادداشت های سربازی از پادگان انتظار) چون با موقعیت پیچیده تری برای شخصیت مطرح شده در وبلاگ مواجهه ام و هنوز به پختگی لازم نرسیده است نمره 12 مناسب تر است.

17-یه خاطره خوب از وبلاگ نویسی؟
یکی از پست هایی که نوشتم در موضوع سالروز تولد حضرت اباالفضل العباس (ع) بود که به دلیل ارتباط با جریانات سوریه خودم را خیلی تحت تاثیر قرار داد, پیام های دوستان در برخورد با این پست خاطره جالبی از یک دل بودن نگاه مخاطبین ام با بنده برایم ساخت.

18- در مورد کلمات زیر ، کوتاهترین عبارتی که به ذهنت میرسد چیست؟

کوثربلاگ : یک سامانه وزین ارزشی
وبلاگ نویسی دینی: تجربه ای برای نوشتن دغدغه نوشت های ارزشی
طلبه: طالب تبلیغ دین
سنگر مجازی: محلی برای مبارزه در جنگ نرم در قالب فکر و قلم
برخط: همیشه در جریان و امید بخش

19- آیا در گروه طلبه آنلاین در کوثرنت عضو هستید؟ چه پیشنهادی برای فعالیت گروه دارید؟
بله , پیشنهاد بنده پویا تر بودن دوستان طلبه در خلق موضوعات تازه و استفاده از فضای پیش آمده برای تبلیغ بیشتر ارزش ها در سطح جامعه امروز است.

20-صحبت آخر!

همیشه اول و آخر حرف های جماعت طلبه و قبایل انتظار نشین شیعه , آرزوی تعجیل در فرج امام عصر (عج) بوده است . فکر می کنم با اوضاع کنونی پیش آمده در جهان, نه تنها تشیع که همه عالم به اضطرار درآمده است و این شاید نقطه آغاز ترحم خداوند بر زمین در نزدیک شدن ظهور آن آفتاب عالم تاب باشد ان شاالله …

در پایان برای همکاران فعال و زحمت کش در دفتر فناوری اطلاعات در همه بخش ها, و سامانه ها از گمنام ترین عضو تا اعضای آشنا و شناخته شده این نهاد ارزشمند, که در عصر پر التهاب امروز, در جبهه انتظار امام موعود تلاش می کنندآرزوی توفیق دارم.


free b2evolution skin
نظر از: رحیمی [عضو] 

سلام علیکم
حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و اطاعت، ماه تقویت روح و تثبیت ایمان ، ماه زدودن زنگار گناهان از ساحت دل و جان ، ماه تعیین سرنوشت ماه رفتن به سوی بهشت ماهی که با مرکّب اخلاص باید نوشت:

ماه رمضان راهی میانبر برای به خدا رسیدن

ماهی که سراسر خیر و برکت است

سکوتش تسبیح ، خوابش عبادت ، عملش مقبول ، دعایش مستجاب است

ماهی که روزه اش همچون سپری در برابر آتش دوزخ است

این ماه بزرگ و این فرصت طلایی و استثنایی را به شما مؤمن عزیز روزه دار تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

یا علی علیه السلام - التماس دعا

1394/03/27 @ 12:14


فرم در حال بارگذاری ...