20
فروردین

«کتابستان» پاتوق فرهنگی مدافعان انقلاب اسلامی

پیوند: http://webkhabar.net/1391/01/14/1640/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%82-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84/

گسترش کمی فرهنگ یعنی مردم را کتاب خوان کنیم و گسترش کیفی فرهنگ یعنی کتاب خوب تولید کنیم

سایت «کتابستان» وابسته به فروشگاه کتابی به همین نام است که به تازگی کار خود را در ایستگاه متروی میدان شهدا آغاز نموده است. البته این فروشگاه کتاب به گفته مسئولان و موسسان آن تنها یک فروشگاه نیست بلکه در آن از کسانی که اشراف خوبی به کتابهای فارسی دارند استفاده شده که بخش زیادی از کتاب ها را خوانده اند و می توانند در نقش مشاور، برای خرید کتاب خوب و مفید مشاوره بدهند.

در سایت کتابستان هر روز هفت صبح می توانید مطلب تازه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی ببینید. همچنین آرشیو موضوعی منظمی در بخش های مختلف نظیر مشاوره کتاب، سیر مطالعاتی، کتاب الکترونیکی، کتاب صوتی، کتاب داغ، من و کتاب، اخبار، خاطرات یک کتابفروش و … وجود دارد و برای علاقمندان قابل دسترس است.

تأسیس هرجایی احتمالاً ماجرایی دارد اگر پای صحبت صاحبانش بنشینید، «کتابستان» هم از این قاعده مستثنی نیست. این هم داستان «کتابستان» است که یکی از همان صاحبانش روایت کرده است:
«..یه روز یکی از رفقای ما -که یه جورایی خوره کتابه، بعد ازمطالعه کتاب «دغدغه های فرهنگی»، دریکی از شب های نزدیک نیمه شعبان و در قطاری که به سمت مشهد مقدس درحال حرکت بود این کتاب رو در اختیار یکی دیگه از رفقا قرار داد که بی خوابی به سرش زده بود، این رفیق دوم ما هم کتاب رو مطالعه کرد و ازاونجا که آدم پیگیریه و بسیار اجرایی، با ایده اون بنده خدا تصمیم گرفتیم عصرهای ماه رمضان ۹۰ رو طور متفاوتی سپری کنیم و بنا شد یه گروه مطالعاتی با محوریت این کتاب تشکیل بدیم.
توی این کتاب یه جمله جذاب چشم ما رو گرفت واون جمله این بود که آقا می فرمایند: فرهنگ هم باید ازلحاظ کمی گسترش پیدا کند و هم از لحاظ کیفی، گسترش کمی فرهنگ یعنی مردم را کتاب خوان کنیم و گسترش کیفی فرهنگ یعنی کتاب خوب تولید کنیم.
و این شد که ما تصمیم گرفتیم در راستای اجرایی شدن این فرمایش آقا دست به تاسیس «کتابستان» بزنیم.

تاسیس کنندگان کتابستان به دنبال چه چیزی هستند؟
طبق مطالب گفته شده در سایت، هدف اصلی در «کتابستان» فقط فروش کتاب نیست! کتابستانی ها معتقدند و به دنبال این هستند تا همه کتاب های خوب امکان دیده شدن و درمعرض فروش قرار گرفتن را پیدا کنند. هدف آنها «مشاوره کتاب» است لذا سعی شده تا از مشاورینی که نسبت به محتوای کتاب ها مسلط باشند و بتوانند مشتریان را راهنمایی کنند استفاده گردد.

علاقمندان به استفاده از مطالب این سایت می توانند به نشانی www.ketabestaan.ir مراجعه نمایند.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...