28
اردیبهشت

اتحاد فعالان سایبری مسلمان علیه “شاهین نجفی”

پیوند: http://webkhabar.net/1391/02/24/3576/

انتشار موسیقی توهین‌آمیز “شاهین نجفی” علیه مقدسات اسلام باعث شد ضمن بالاگرفتن موج اعتراض‌های شیعیان در فضای مجازی، اغلب کاربران مسلمان این فضا در برخورد با این خواننده متحد شوند.

به گزارش وب خبر به نقل از وبلاگ نیوز، انتشار موسیقی توهین‌آمیز یک خواننده علیه مقدسات مذهب شیعه باعث شد موج اعتراضات شیعیان وبلاگ‌نویس و فعال فضای مجازی علیه این خواننده با انتشار محتوا در قالب‌های مختلف فراگیر شود.

در نخستین واکنش به انتشار یک قطعه موسیقی “شاهین نجفی” در توهین به ائمه اطهار(س)، “جبهه وبلاگی غدیر” بار دیگر با انتشار بیانیه‌ای، این عمل مذبوحانه دشمنان در هتک حرمت به ارزش‌ها و مبانی دین اسلام را محکوم کرد.

این تشکل وبلاگی از همه وبلاگ‌نویسان و فعالان عرصه فضای مجازی خواسته است تا با انتشار بیانیه و بنر این جنبش و  یا بیانیه‌ای با نام جنبش در سایت و وبلاگ‌های خود، این‌گونه اعمال توهین آمیز به مقدسات دینی را محکوم کرده و در راه تبیین، تعریف و روشنگری دینی در این فضا گام بردارند تا دشمنان دیگر به راحتی نتوانند دست به چنین اعمالی بزنند.

علاوه بر این، یک وبلاگ‌نویس با ایجاد وبلاگ “کمپین مجازات خواننده مرتد شاهین نجفی“، خواستار اعدام این فرد طبق ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی شده است.

بازی وبلاگی حمایت از شاهین نجفی

از طرف دیگر، وبلاگ “گمنامیان” که از وبلاگ‌های فعال در عرصه سیاسی مخالف با جمهوری اسلامی است، با انتشار نوشته‌ای، با عنوان “بازی وبلاگی حمایت از شاهین نجفی”، از وبلاگ‌نویسان هم‌فکر خود خواست تا از این خواننده به دلیل ریختن قبح مقدسات شیعیان، حمایت کنند.

این وبلاگ‌نویس، “شجاعت” این اقدام “شاهین نجفی” را برابر با شجاعت افرادی دانسته که در برهه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال۸۸، بخشی از شهر تهران را ناامن کردند.

بالاترین حمایت از نجفی در “بالاترین”

شبکه خبری-اجتماعی “بالاترین” هم از لحظه انتشار این موسیقی تاکنون، حداقل ۵ “موضوع داغ” خود را به شاهین نجفی اختصاص داده است.

در نخستین موضوع داغ، تیتر “انتشار ترانه جدید شاهین نجفی و بحث ها پیرامون آن” به این بحث اختصاص پیدا کرد. اما پس از آن انتقادات به این آلبوم به عنوان یکی از موضوعات داغ مطرح شد تا این‌که در آخرین موضوع داغ مطرح شده، عنوان “حمایت بخش بزرگی از وبلاگستان فارسی از اقدام شاهین نجفی” بر لیست “موضوعات داغ” این شبکه درج شده که تاکنون نزدیک به ۱۲۰ لینک در این موضوع ارسال شده است.

در بخش بزرگ لینک‌های ارسال شده، می‌توان تکیه کاربران “بالاترین” را بر علاقه این خواننده به “جنبش سبز” جست‌وجو کرد.

“افسران” بر روی حمایت “ضد انقلاب” مانور دادند

شبکه خبری-اجتماعی “افسران” هم با قرار دادن این موضوع به عنوان یکی از سوژه‌های مهم روز، عبارت “موج جدید اهانت به مقدسات اسلامی و حمایت ضد انقلاب از این موج” را برای این سوژه انتخاب کرد.

تا لحظه تنظیم این خبر نزدیک به ۲۰۰ لینک در این سوژه جمع‌‎آوری شده است که بخش قابل توجهی از این لینک‌ها تولیدهای وبلاگ‌نویسانی است که نه تنها این اقدام را محکوم کرده‌اند، بلکه خواستار اعلام ارتداد “شاهین نجفی” و اجرای حکم اعدام وی شده‌اند.

اغلب تولیدهای صورت گرفته در وبلاگ‌ها به صورت گرافیک بوده و تعدادی از کاربران هم با انتشار یک فایل صوتی، پیام خود را به این خواننده منتشر کرده‌اند.

بازتاب‌ها در شبکه‌های اجتماعی

بازتاب‌های این موضوع در شبکه‌های اجتماعی مانند “گوگل پلاس” به صورت منسجم اتفاق نیفتاده است. اما در شبکه اجتماعی “فیس بوک” صفحه‌های زیادی در محکومیت یا حمایت از این خواننده ایجاد شده است که در برجسته‌ترین آن‌ها، می‌توان به صفحه‌های اعتراضی با عنوان “شاهین نجفی را به‌درک واصل می‌کنیم”، “تحریم شاهین نجفی” و “شاهین نجفی را خواهیم کشت” اشاره کرد.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: قیاسی [عضو] 
4 stars

به امید ظهور ش تا منتقم اصلی امام غریب او باشد
اللهم عجل لولیک الفرج

1391/02/29 @ 13:25


فرم در حال بارگذاری ...