20
مهر

برگزیدگان جشنواره «فرهنگ رضوی» اعلام شدند

اختتامیه ششمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های دیجیتال عصر روز سه شنبه ۱۲ مهرماه در سالن کوثر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» در این مراسم که از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد و تا ۲۰:۴۵ به طول انجامید، علاوه بر وبلاگ نویسان، مدیران سایت ها و تولید کنندگان نرم افزار درباره امام رضا(ع)، آقایان پیشنمازی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و گروسی معاون رادیو قرآن نیز حضور داشتند.

در ابتدای مراسم آقای کشاورز دبیر جشنواره و هم چنین مدیر سایت رادیو اینترنتی امام رضا(ع) ضمن خوشامدگویی به حضار، گفت:در این جشنواره که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، نسبت به دوره های گذشته ۲۵ درصد رشد داشتیم و در این مدت هرچند کوتاه به دلیل تغییرات شبکه اینترنتی با تاخیراتی شروع شد اما به بهترین شیوه ممکن استقبال از شرکت کنندگان صورت گرفت.

دبیر جشنواره فرهنگ رضوی با اشاره به این که تمام داوری ها بدون نام انجام شده و تعداد داورهای متخصص در این دوره ۱۳ تن بوده اند، اظهار داشت:در این دوره ۶۶ سایت، ۵۱ نرم افزار تخصصی و ۱۳۵۸ وبلاگ تخصصی که در حوزه امام رضا (ع) فعال بودند شرکت نمودند که از میان سایت های شرکت کننده، سه سایت و از نرم افزارهای تخصصی ۸ نفر برتر، همچنین از میان وبلاگ ها هم ۱۸ وبلاگ برگزیده شده اند.

وی همچنین میزان افراد فعال در این زمینه را بیش از این ارزیابی کرده و گفت که تنها این تعداد ثبت نام نموده بودند.

در ادامه مصاحبه گفت گویی به صورت ویدئو کلیپ با سید جواد جعفری دبیر جشنواره امام رضا(ع) در مورد روال این جشنواره پخش شد.

سپس آقای پیشنمازی مدیر شبکه معارف و قرآن سیما به بررسی نکاتی درباره چگونگی نوشتن برای امام رضا(ع) پرداخت و گفت: باید برای نوشتن چند نکته را مورد توجه قرار داد. همین طور که برای ورود به حرم امام باید از ایشان اذن ورود گرفت در فضای مجازی نیز باید این اجازه ورود را بگیریم. و این اذن ورود به این شکل نیاز به لوازمی دارد که اگر فرد در خود به وجود آورد، می تواند جلوه های فراوانی را در این فضا برای امام تولید نماید.

وی با اشاره به این که مرجع و منبع اصلی در این زمینه زیارت جامعه کبیره است افزود: هر کس که بخواهد در حریم رضوی مطلب بنویسد باید حداقل یک بار با دقت کافی و فراوان آن را مطالعه نماید.

مدیر شبکه معارف و قرآن سیما با توضیح این که این مطالب در سال های گذشته نیز عنوان شده بودند، مطلب جدید سال جاری را این چنین توضیح داد: قبل از ورود به فرهنگ رضوی یک مقدمه نیاز دارد که وقتی تدوین شد می تواند عمیق تر اثر خود را برجای گذارد. این پیش نیاز در قرآن و همچنین در سخنان ائمه علیهم السلام آمده است و آن این است که برای این که پیام آن فرد را به دیگران انتقال بدهیم باید محبت آن فرد را در دل مخاطب ایجاد کنیم ولی چرا این محبت باید ایجاد شود؟ خداوند نیز برای رساندن پیامش از این روش استفاده کرده است.

در ادامه برنامه اختتامیه مراسم تجلیل و تقدیر از سایت ها، وبلاگ ها و نرم افزار های برتر این دوره با حضور آقایان پیشنمازی و گروسی صورت گرفت.

بر این اساس وبلاگ های  خورشید هشتم (حسین نجفی) رتبه اول، گنبد طلای امام رضا (محمد رضا مهدی پور) رتبه دوم، و امام رضا (محمد فاتحی)، امام غریب (میثم طاهری) و رضوان (مسعود عسگری) به صورت مشترک رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

بر اساس اعلام سایت این جشنواره به برگزیده رتبه اول کمک هزینه سفر حج عمره و به نفر رتبه دوم کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا می شود.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...