27
دی

مهلت ثبت نام در جشنواره «شمسه» پایان دی اعلام شد

مهلت شرکت در جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی به منظور زمینه‌سازی حضور افراد علاقه‌مند به مباحث قرآنی به فعالیت در فضای مجازی تا پایان دی‌ماه تمدید شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایکنا، موضوعات پیشنهادی جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی شامل گرافیک‌های قرآنی، نقاش‌های قرآنی، قرآن و تربیت صحیح، مترجمان و مفسران قرآن، قاریان و حافظان قرآن، قرآن و حکومت اسلامی و امثال قرآنی اعلام شده است.

دیگر موضوعات پیشنهادی شامل دعاهای قرآنی، قرآن و اهل بیت (ع)، سیمای انسان در قرآن، قرآن و خانواده، پیام‌های قرآنی (وحدت و همبستگی ـ محبت و مهربانی ـ احترام به والدین ـ همت و تلاش ـ نماز ـ انفاق ـ عفاف و حجاب و …) است.

معارف قرآنی، قرآن و فرهنگ، قرآن و اجتماع، قرآن و زندگی، قرآن و طبیعت، قرآن و تاریخ، آموزش قرآن، قرآن و عفاف و حجاب، تفسیر قرآن، قرآن و کتب آسمانی، قرآن و پیامبران، کتابخانه قرآنی، نواها و نماهنگ‌های قرآنی، داستان‌های قرآنی، خاطرات قرآنی، اشعار قرآنی، قرآن در گفتار بزرگان، قرآن و عدالت اجتماعی، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی نیز از دیگر موضوعات است.

گفتنی است، داوری در این جشنواره در دو بخش صورت می‌گیرد که مجموع امتیازات آن رقم ۱۰۰ در نظر گرفته شده است که ۴۰ امتیاز آن در بخش فنی به موارد زیر شامل سرعت بارگذاری وبلاگ، رعایت اصول گرافیکی، قابلیت تعاملی قالب، به‌روز رسانی مستمر، موضوع‌بندی مناسب، وضعیت وبلاگ در موتورهای جستجو، خلاقیت و عدم استفاده از قالب‌های آماده، ثبت وبلاگ در سامانه اختصاص یافته است.

۶۰ امتیاز دیگر به عنوان وبلاگ (باید دارای پیام و معنی باشد)، تناسب سطح و حجم اطلاعات با مخاطب، رعایت نکات نگارشی، سبک نوشتار، جذابیت ظاهری، استفاده از سوژه‌های نو، درج مستندات مطالب، استفاده مناسب از عکس و ارائه پیوندهای مفید و موضوع‌بندی مناسب اختصاص دارد.

دارندگان وبلاگ‌های قرآنی می‌توانند نشانی وبلاگ خود را به بخش جشنواره شمسه مناطق شهرداری و یا از طریق weblog.shamse@iran.ir اعلام کنند.

یادآور می‌‌شود، جشنواره شمسه در هشت رشته شامل قرآن، نهج البلاغه، سرود، موسیقی، تئاتر، عکس، فیلم، نقاشی، تندیس، شعر و ادب به همت معاونت اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...