مزایای فضای مجازی برای توسعه فعالیتهای قرآنی به کار گرفته شود
حمید ضیایی پرور گفت: کشورها برای تسلط بر فضای مجازی فعالیتها و سرمایهگذاریهای فراوانی کردهاند در حالی که ما در این زمینه با وجود مزیتهای خوب، سرمایهگذاری لازم را نکردهایم.
به گزارش «وبلاگ نیوز»، حمید ضیائیپرور، مدرس دانشگاههای سوره و آزاد اسلامی در گفتوگو با ایکنا اظهار کرد: در حال حاضر هزاران پایگاه اینترنتی وهابی، اعتقادات مذهبی و شیعی ما را مورد هجمه خود قرار داده است و باید بیش از پیش از ظرفیت روابط عمومیها برای تأثیرگذاری در فضای مجازی استفاده کنیم.
این مدرس ارتباطات به تأثیرگذاری فضای مجازی در دنیای امروز بر روی مخاطبان اشاره و تأکید کرد: کشورها برای تسلط بر فضای مجازی فعالیتها و سرمایهگذاریهای فراوانی دارند در حالی که ما در این زمینه با وجود مزیتهای خوب و توانمندیهای بالا، سرمایهگذاری لازم را نکردهایم.
ضیائیپرور با تأکید بر اینکه شبکه روابط عمومیها میتواند با هماهنگی و انسجام لازم نقش تعیین کنندهای در این زمینه داشته باشد، افزود: مسئولان و مدیران فرهنگی کشور باید روابط عمومیها را جدی بگیرند و از ظرفیت آنها جهت استفاده کاربردی و کارآمد در تبلیغ ارزشهای اسلامی و شیعی بکوشند.
وی به موضوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: مسئولان و مدیران کشور همواره بر تأثیرپذیری این کشورها از انقلاب اسلامی تأکید میکنند ولی همگام با این تحولات باید محتوای لازم نیز تولید و در اختیار مخاطبان پیام انقلاب اسلامی قرار بگیرد.
ضیائیپرور بر تأثیرگذاری رسانهها بر مخاطبان اشاره کرد و گفت: پایگاههای اینترنتی دستگاههای فرهنگی و اجرایی کشور که عموماً توسط روابط عمومیها مدیریت میشوند باید جدی گرفته شوند و با تولید آنلاین و به روز اطلاعات و اخبار، نقش خود را در تحولات جاری ایفا کنند.
وی با تأکید بر اینکه دانشجویان و فارغالتحصیلان ارتباطات نقش مهمی در تولید محتوا دارند، افزود: خوشبختانه رسانههای قرآنی و مذهبی مثل خبرگزاری ایکنا، گامهای مؤثری در ترویج مباحث فرهنگی و مذهبی ایفا کرده و میکنند ولی این رسانهها در مقایسه با حجم فعالیتهای رقبای ما کم است و باید بیش از پیش تقویت شود.
این مدرس ارتباطات تأکید کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در تقویت روابط عمومیها و تأثیر آنها بر مخاطبان داخلی و خارجی استفاده از فناوریهای ارتباطی و روشهای نوین ارائه اطلاعات است.
وی افزود: باید استفاده از فیلم، صدا و متن بیش از گذشته توسط روابط عمومیها جدی گرفته شود.
ضیائیپرور فضای مجازی و پایگاههای اینترنتی را بهترین ظرفیت برای توسعه فعالیتهای قرآنی عنوان کرد و گفت: روابط عمومیها نقش کلیدی خود را در سازمانها بهتر و بیشتر احساس میکنند و مسئولان باید به این موضوع بیش از گذشته بها بدهند.

فرم در حال بارگذاری ...
فید نظر برای این مطلب