12
مرداد

پیش‌بینی طراحی‌های جدید در حوزه شبکه‌های اجتماعی از سوی «استکبار»

وزیر اطلاعات با بیان اینکه غائله “فتنه۸۸″ فقط با کار امنیتی و اطلاعاتی ختم نمی‌شود بلکه کارهای فرهنگی نیز باید در این زمینه انجام شود، اعلام کرد که استکبار برای سال جاری طراحی‌های جدیدی را در حوزه شبکه‌های اجتماعی انجام داده است. 

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات که  در بیست و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور سخنرانی کرد، با اشاره به هویت “جنگ نرم”، اظهار داشت: در جنگ نرم از پیشرفت‌ و تکنیک‌های روز استفاده می‌شود. فضای مجازی و اینترنت مهم‌ترین فضا برای جنگ نرم است.

حیدر مصلحی در ادامه به فعالیت‌های وزارت متبوعش در این زمینه اشاره کرد و افزود: با تلاش‌ها و اقدامات خوبی که در وزارت اطلاعات در فضای مجازی و سایبری انجام شده، به لطف خدا اشراف بسیار خوبی در بُعد فنی کار برای مقابله با استکبار به وجود آمده است. تا جایی که اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکنون ۳بار در اظهاراتش اذعان کرد که ما در فضای سایبر و شبکه مجازی در مقابله با ایران شکست خورده‌ایم.

وی نمونه اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در فضای سایبری و مجازی را “کیف اینترنتی” دانست و گفت: به لطف خدا سربازان گمنام امام زمان بر این حرکت اشراف داشتند و به راه مقابله آن را هم به خوبی دست یافتند.

وزیر اطلاعات هم‌چنین مقوله محتوایی را یکی از مسائل مهم فضای سایبری و فضای مجازی دانست و گفت: مهم‌ترین آسیب‌ها در حوزه دانش آموزی است و دشمنان اهدافی مانند شکاف تعامل دانش آموزان و معلم و آسیب‌پذیری از شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری را دنبال می‌کنند.

وی گفت: ایجاد شبکه‌های اجتماعی توسط مزدوران داخلی که بخشی از دانش آموزان دبیرستانی ما را مورد هدف قرار داده از جمله اقدامات دشمنان در جنگ نرم است و ما مشاهده می‌کردیم که دقیقاً شبکه‌های اجتماعی از عدم آشنایی دانش آموزان با سوابق افراد نهایت سوء استفاده را می‌کردند.

حجت الاسلام مصلحی در این زمینه به نمونه‌ای اشاره کرد و افزود: در یکی از محلات تهران در فتنه۸۸ و در موضوع شبکه‌های اجتماعی، خانمی که تحت تأثیر CIA قرار گرفته بود با شبکه‌های اجتماعی اهداف استکبار را مورد بهره برداری قرار می‌داد و در این زمینه می‌طلبد که اقدامات مناسبی انجام شود.

به گفته وزیر اطلاعات کشورمان، استکبار برای سال جاری طراحی‌های جدیدی را در حوزه شبکه‌های اجتماعی انجام داده و افرادی را به داخل کشور فرستاده که البته بر آنها اشراف وجود دارد. اگر چه ممکن است در جاهایی از دسترس ما خارج شده باشند و حتی از کشورهای همسایه نیز برای این منظور استفاده کنند.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...