9
بهمن

تمامی وبلاگ های کوثربلاگ دارای SSL شدند

https کوثربلاگ

 حتماً دیده اید که وقتی آدرس سایتی را وارد می کنید، معمولا یک Http به صورت خودکار به ابتدای آن آدرس اضافه می شود. اما بعضی وقتها هم ممکن است متوجه شوید که به جای Http، عبارت Https برای شما نشان داده می شود. همین S ناقابلی که به انتهای Http اضافه می شود، امنیت اطلاعات تبادل شده شما را تا حد زیادی بالا می برد. اطلاعاتی که در اینترنت رد و بدل می شوند از یک پروتکل استاندارد به نام HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol استفاده می کنند. در این مطلب می خواهیم شما را با مدل امن این پروتکل آشنا سازیم.

اگر هنگامی که ایمیل یا سایت بانک ها را باز می کنید به قسمت نوار آدرس مرورگر خود توجه کنید، متوجه وجود یک آیکون قفل مانند خواهید شد. از آن جایی که از یک ارتباط رمز شده استفاده کرده اید این علامت در آن قسمت قرار گرفته است. در واقع پروتکل HTTPS یک ارتباط امن و محافظت شده است که برای ارتباط با سایت های مهم و حساس مثل سایت های بانک ها و یا سایت های مشابه استفاده می شود.

کوثربلاگ https

پروتکل HTTPS که خلاصه شده‌ی Hypertext Transfer Protocol Secure به معنای پروتکل امن انتقال ابر متن است در واقع یک پروتکل برای برقراری ارتباط های ایمن است. اما این نکته برای همه جای سوال دارد که ایراد HTTP چیست که برای برقراری ارتباط های امن باید از پروتکل HTTPS استفاده کرد؟

مشکل پروتکل HTTP این است که رمزگذاری نشده است. بنابراین کسی که در میانه راه تبادل اطلاعات است (مثلا سرویس دهنده اینترنت شما) می تواند با استفاده از ابزارهایی به نام sniffer اطلاعات رد و بدل شده اینترنتی شما را رصد کند و پی ببرد که شما در حال ارسال و دریافت چه اطلاعاتی هستید. در این صورت اگر شما در حال انتقال و دریافت اطلاعاتی محرمانه مثل امور بانکداری اینترنتی، خواندن ایمیل، یا خرید آنلاین هستید ممکن است این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

اما در پروتکل Https اطلاعات بصورت رمزنگاری شده بین وبسایت و کاربر منتقل می شوند. در این حالت از کلیدهایی برای کد کردن استفاده میشود که تمام اطلاعات را (شامل محتوا و آدرس اینترنتی و …) را بصورت امن، رمزنگاری می کند. در این حالت کسی که در میانه راه تبادل باشد (همان سرویس دهنده یا نفوذ کنندگان به سرویس دهنده)  نمی تواند محتوای رد و بدل شده را بخواند.

کوثربلاگ ssl

گوگل اعلام کرده است که وبسایت های دارای پروتکل HTTPS به خاطر داشتن سه لایه امنیتی از امتیاز بیشتری در هنگام رتبه دهی برخوردارند. اما همچنان پارامتر محتوا بسیار مهمتر و پر اهمیت از پارامتر HTTPS در سئو سایت است. تحقیقات نیز نشان می دهد که معمولا سایت های دارای HTTPS درصد بسیار کمی از سایت های اسپم را تشکیل می دهند و این خود می تواند اعتبار ضمنی در ذهن کاربر ایجاد کند. همان تحقیقات نیز پیش بینی می کند که گوگل در آینده ارزش پروتکل HTTPS را بیش از پیش کند، چرا که این سایت ها امنیت کاربران را حفظ می کنند.

مزایای مهم داشتن پروتکل SSL:

1- عملکرد HTTP/2

2- امتیاز و تأثیر مثبت بر سئو و رتبه وبلاگ ها در موتورهای جستجو

3- ارجاع بهتر داده‌ها

4- ارتقاء امنیت وبلاگ ها (امن تر شدن برای کاربران، جلوگیری از دستکاری اطلاعات توسط هکرها، جلوگیری از درز اطلاعات و …)

5- افزایش اعتماد و اعتبار وبلاگ ها و ایجاد حس امنیت در کاربران و مخاطبان

سامانه کوثربلاگ بعنوان یکی از معدود سرویس های وبلاگی دارنده این گواهینامه، در راستای بهره مندی هرچه بیشتر وبلاگ ها از مزایای آن، اقدام به خرید این پروتکل و بارگذاری آن بر روی تمامی وبلاگ ها کوثربلاگ کرده است.

لذا کوثربلاگ و تمامی وبلاگ های آن از این پس با پیشوند https نمایش داده می شوند.

 

نکته قابل توجه در مورد HTTPS وبلاگ ها:

در وبلاگ ها به دلیل داشتن گواهی SSL، صرفاً کدهایی نمایش داده خواهد شد که آن کدها نیز به صورت https (امن) باشند. لذا در صورتی که در وبلاگ خود از کدهایی بعنوان ابزار جانبی یا تحت هر عنوان دیگر استفاده کنید که آن کدها به صورت https نباشند، ابزار مورد نظر در وبلاگتان نمایش داده نخواهد شد.

به عبارت دیگر وبلاگ شما به دلیل دارا بودن گواهی SSL، صرفاً کدها و ابزارهایی را نمایش می دهد که بعنوان کدهای مخرب یا ناامن شناخته نشوند. لذا تمامی وبلاگ های کوثربلاگ از نظر امنیت در سطح بالایی قرار گرفته اند و از اجرای کدهای مخرب یا ناامن به دلیل https بودن وبلاگ ها، جلوگیری خواهد شد و بازدیدکنندگان با اطمینان خاطر می توانند از وبلاگ های کوثربلاگ بازدید کنند.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(4)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
4 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: شمس [بازدید کننده] 
شمس
5 stars

تشڪر و تبریڪ
از زحمات شما کمال تشڪر را داریم
درپناه حق،مؤید ومنصور باشیــد

1397/11/19 @ 11:58
نظر از: ربیع الانام [عضو] 
5 stars

سلام
خدا قوت به تمامی دست اندرکاران.
اجرکم عندالله.

1397/11/09 @ 15:26
نظر از: آرامـــ [عضو] 
5 stars

تبریک میگم

خدا قوت به همه تلاشگران این مجموعه بزرگ

1397/11/09 @ 10:47
نظر از: تســـنیم [عضو] 
تســـنیم
5 stars

سلام خدا قوت
خیلی عالی …ممنونم
فقط من مجبور شدم همه پیوندهای کوثربلاگیم را ویرایش کنم . چون بدون ویرایش وارد هیچکدوم از وبلاگ ها نمی تونستم بشم …اگر به صورت خودکار این پیوندها به روزرسانی می شد عالی تر میشد .باز هم سپاسگزارم از شما .

1397/11/09 @ 10:42
پاسخ از: امور اجرایی کوثر بلاگ [عضو] 

سلام
کاربر گرامی، نیاز به تغییر هیچ لینک کوثربلاگی نیست. تمامی لینک های کوثربلاگی که با http باشند به صورت خودکار به https ارجاع می شوند.

1397/11/09 @ 11:15


فرم در حال بارگذاری ...