24
تیر

برگزاری دومین نشست شورای فعالان فضای مجازی استان اصفهان

دومین نشست شورای فعالان فضای مجازی اصفهان با حضور آقای مسعود سلطانیان، مسئول آموزش پلیس فتا و وبلاگ نویسان فعال اصفهان برگزار گردید.

دراین نشست ستوانیکم آقای مسعود سلطانیان، با بیان تاریخچه و علت تشکیل پلیس فتا در ایران، هدف اصلی این پلیس را مبارزه و پیشگیری از جرائم سایبری عنوان کردند. ایشان ضمن بیان ویژگی های فضای سایبری و آماری از حضور کاربران در فضای مجازی، میزان کاربران سفید (افرادی که حضور مثبت و موثر دارند) را 20 درصد، کاربران سیاه (وارد کنندگان آسیب و تهدید) 10% و کاربران خاکستری (که در فضای مجازی سردرگم هستند و بیشتر در معرض خطر قرار دارند) را 70% اعلام کردند.

معرفی وضعیت جرائم سایبری در ایران که بیشترین روند مربوط به جرائم مالی بوده و کلاهبرداری ها از طریق دستگاه های کارتخوان، کلاهبرداری وب سایت های اینترنتی و روش های شناسایی آن ها از دیگر مباحث مطرح شده بود.

ایشان در ادامه به معرفی نمونه های متعدد از آسیب های اخلاقی ایجاد شده در سطح جامعه از طریق شبکه های اجتماعی و مشکلاتی که برای افراد در سنین مختلف ایجاد شده است و همچنین تهدیدهای شبکه های اجتماعی شامل تهدیدات برون مرزی و درون مرزی نیز اشاره کردند.

در بخش دوم این نشست، که به موضوع “بررسی راهکارهای افزایش مشارکت طلاب در فضای مجازی” اختصاص داشت، شرکت کنندگان ضمن ارائه دیدگاه ها و پیشنهادات خود به تبادل نظر و بیان تجربیات و نظرات خود پیرامون این موضوع پرداختند. پیشنهادات مناسب و قابل اجرا، جهت پیگیری ثبت گردید.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(4)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
4 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

سلام و عرض احترام
مشتاقانه منتظر برگزاری سومین نشست شورای فعالین فضای مجازی استان اصفهان می باشم،
طبق مصوبه اولین نشست جلسات ماهیانه برگزار می گردید. ولی اکنون اطلاعی ندارم از برگزاری یا عدم برگزاری.

1396/07/11 @ 10:49
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

با عرض سلام و احترام
آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون، همچنین برگزاری مکرر اینچنین دوره های مفید و بهره مندی از آنها.

1396/04/29 @ 19:17
نظر از: ... [عضو] 
...
5 stars

سلام
چه جالب،کاربران سفید،سیاه،خاکستری!
حالا ما جزء کدوم دسته ایم؟!!!!

1396/04/25 @ 15:14
پاسخ از: ... [عضو] 
5 stars

سلام
کاربران سفید کسانی هستند که هدفمند از اینترنت استفاده می کنند مثلا برای مقاله ای با هدف مشخص دنبال مطلب خاصی می گردند و بعد از یک مدت محدود اینترنت را ترک می کنند.
کاربران سیاه:کسانی که وصل می شوند به اینترنت برای دسترسی به سرورهای مختلف و هکرها و… دسترسی به اطلاعات مردم برای اهداف پلید خود
کاربران خاکستری:کسانی که بی هدف و سردرگم در فضای مجازی هستند صبح تا شب اینترنت گوشیشون روشن و دائم وصل هستند بدون هدف

1396/04/29 @ 13:11
پاسخ از: ... [عضو] 
...
5 stars

سلام حدیث عشق
ممنون عزیزم
بسیار کامل و جامع

1396/04/31 @ 12:13
نظر از: كوچكي سفتجاني [عضو] 
كوچكي سفتجاني

باسلام و خدا قوت،تا اونجایی که خاطرم هست جلسه اولتون پنجشنبه فبل انتخابات بود و فرموده بودید که ب خاطر بعد مسافت و نزدیک بودن زمان انتخابات برخی از دوستان فعال در فضای مجازی که از مدارس شهرستانها هستند برای جلسه بعد دعوت میشوند که در جلسات شرکت کنند،ولی الان اصلا به ما چیزی نگفتید و جلسه برگزارشده و تموم…………. همیشه برنامه های دیگه هم همینجوری با همین توجیه (بعد مسافت )برگزار میشه؟/؟؟؟؟/و بقیه شهرستانها محرومند از برنامه ها و جلسه های شما

پاسخ:
با سلام و احترام
کاربر گرامی، مدعوین این شورا بر اساس فعالیت یکساله گذشته (از 95 تاکنون) شناسایی شدند. از آنجایی که وبلاگ شما علیرغم سابقه ای که دارد، در سال 96 بیشتر فعال شده بود، لذا جزو آن امتیازات بالا جهت دعوت، قرار نگرفته بود. باتوجه به حضور مستمر سرکار در سال 96، إن شاالله هماهنگی می شود برای جلسه بعدی از سرکار نیز دعوت بعمل آید.
موفق باشید

1396/04/24 @ 17:06
نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

با سلام
ارائه اطلاعات توسط مسئول آموزش پلیس فتا بسیار مفید و کاربردی بود، امیدوارم در نشست های بعدی این موضوع ادامه داشته باشه.
برخی از دیدگاه ها و پیشنهادات دوستان پیرامون موضوع نشست خوب بود
از همه مسئولین و فعالان تشکر می نمایم.

1396/04/24 @ 11:22


فرم در حال بارگذاری ...