22
اسفند

برگزاری نشست شناخت فضای مجازی در مرکز تخصصی فقه اصول النفیسه اصفهان

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، نشستی با موضوع شناخت فضای مجازی به منظور انگیزه سازی و تبیین ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی در مرکز تخصصی فقه اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

رضا جمشیدکیانی همکار مرکز فناوری واطلاعات قم در این نشست گفت: هدف از حضور در فضای مجازی صرفا ایجاد کانال، وبلاگ،سایت ویا گروه نیست بلکه هدف، حضور مؤثر و تأثیر گذار با خروجی مناسب استو باید ابتدا ضرورتها را شناخت و روش مقابله با آسیب ها و تهدیدات را آموخت.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: باید با استفاده از توانایی ها و استعدادهای جوانان کشور و با سیاست گذاری های صحیح، اقدامات سنجیده و هماهنگ، بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال و حضور فعال در عرصه فضای مجازی و تاثیر گذار، تولید محتوای متقن و جذاب حرکت کنید؛ درباره ضرورت و اهمیت تاثیر گذاری در این فضا تاکید کرد.

همکار مرکز فناوری و اطلاعات لزوم شناخت روحانیون از فضای مجازی و جلوگیری از اجرای نقشه های دشمنان برای انحراف جوانان در این محیط و مقابله با شبهه پراکنی دشمنان را از تاکیدات دیگر مقام معظم رهبری دانست و گفت: علمای عظام و مراجع تقلید از جمله آیت الله جوادی آملی و حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیانات خود تخریب و سازندگی را حرف نخست فضای مجازی می دانند که حقیقتی است که نمی توان از آن فاصله گرفت و ارزش کار در آن به اندازه ارزش انقلاب اسلامی است .

آقای کیانی، فراهم آمدن امکانات بی نظیر برای دسترسی بیش تر به مباحث دینی و معنوی، ضعف کمی و کیفی محتوای اینترنت برای دین پژوهان و مطالعات دینی، وجود دیدگاه های مختلف، آراء و برنامه های غربی در مورد موضوعات اسلامی، بازگشت و اقبال نسل جدید جهان به دین و معنویت، همزیستی قابل توجه دین و فضای مجازی، گسترش فعالیت های ضد دینی و اشاعه افکار و اندیشه های باطل را از نواقص و مزایای فضای مجازی دانست که هر فرد قبل از ورود به آن باید بدان ها توجه و اهتمام لازم را داشته باشد.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

با عرض سلام ، ادب و احترام
با آرزوی موفقیت روزافزون مبلغین در این عرصه و بکارگیری رهنمودهای اساتید و بیانات مقام معظم رهبری در پیشبرد این هدق مهم و حیاتی .
إن شاالله تمامی کاربران مسلمان شیعی به کمک آموزه های دینی ، از کاربر منفعل به پویا و تاثیر گذار تبدیل شود و هدف تولید محتوای دینی شیعی رأس فعالیتهای طلاب در این فضا قرار گیرد ، چرا که قطعا آموزه ها باید به منصه ظهور برسند .

1395/12/22 @ 20:28


فرم در حال بارگذاری ...