25
اسفند

توصیه های نوروزی پلیس فتا به کاربران اینترنتی

پلیس فتای کُردستان در نوروز 95 به کاربران اینترنتی در خصوص تهدیدات فضای مجازی توصیه‌هایی داده است.

به گزارش کُردتودی، فضای مجازی همواره مورد توجه بسیاری از مردم و به ویژه دستگاه‎های نظارتی بر این امر بوده و بعضاً نگرانی‌های بسیاری را برای کاربران بوجود آورده است.


در همین راستا پلیس فناوری و تبادل اطلاعات (فتا) در استان کُردستان در نوروز 95 جهت آسودگی خیال شهروندان کُردستانی توصیه‎هایی را در چند بند به آنها ارایه داده است.

1. مسافرت‌ها و در مواقعی که برای اتصال به شبکه از اینترنت هتل‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که هنگام انجام عملیات بانکداری اینترنتی به استفاده درگاه‌های ورود اطلاعات از پروتکل https مطمئن شده و از صفحه کلید مجازی برای درگاه‌ها برای ورود رمز دوم استفاده نمائید.

2.بر روی اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها برنامه‌های کاربردی و مفیدی نصب کنید تا در صورت گم شدن یا سرقت دستگاه به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آن جا قرار دارد را پیدا کنید.

3.اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید، این اطلاعات عدم حضور شما در منزل می‌تواند در اختیار سارقان قرار گیرد.

4.در صورتیکه از کافی‌نت ها استفاده می کنید حتما پس از اتمام کار از حساب کاربری خود از شبکه های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر را به همراه تمام کوکی ها و مابقی اطلاعات پاک کنید و از عدم ذخیره پسورد در سیستم مطمئن شوید.

5.روزانه موجودی حساب های بانکی خود را کنترل کنید تا در صورت برداشت غیر مجاز و یا سوء استفاده سریعا از آن مطلع شوید و یا سرویس اعلام تراکنش بانکی از طریق پیامک را از طریق بانک مربوطه فعال نمائید.

6.برروی فایل های خود در لپ تاپ و یا سایر وسایل الکتریکی پسورد بگذارید تا در صورت مفقودی اطلاعات شما به دست دیگران قرار نگيرد.

7.در استفاده از دستگاه های حامل داده – دوربین عکاسی و هر نوع حافظه جانبی را که همراه خود می‌برید دقت کرده تا در هتل‌ها و سوئیت‌ها جا نماند.

8.از کارت های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود به خوبی مراقبت کنید، حین خرید، کارت اعتباری را خودتان در دستگاه POS بکشید و رمز را نیز خودتان وارد کنید.

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...