4
آذر

علما با بهره گیری از فضای مجازی محتوای مخاطب‌پسند تولید کنند

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: علما و روحانیون با آگاهی از فضای مجازی در تولید محتوا و ارائه آن با بیانی جذاب و مخاطب پسند به جامعه تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس نصرالله جهانگرد در سومین اجلاس استانی نماز شهرستان مینودشت استان گلستان، با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته است، اظهار کرد: مقدمات شبکه ی ملی اطلاعات شکل گرفته و خطوط ارتباطی فعلی پاسخگوی کل پهنای کشور است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی از بروز رسانی این تکنولژی و فن آوری به نیکی یاد کرد و افزود: در حال حاضر ۲۷۰ نرم‌افزار موضوعی نماز با قابلیت نصب بر روی تلفن همراه به زبان‌های فارسی و عربی طراحی شده و به دنبال این هستیم نرم‌افزارها را به زبان‌های رایج دنیا طراحی و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی اضافه کرد: کانال‌های با محتوای غیر اخلاقی کمتر از یک درصد حجم اینترنت کشور را پر کرده و ما باید با نوآوری و خلاقیت مبانی دینی و شرعی و فعالیت‌های ارزشی را جایگزین این فضاها کنیم.

مهندس جهانگرد خاطرنشان کرد: آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی را جدی بگیریم و برای نمونه کار کردن با نرم‌افزارهایی که در حوزه نماز و احکام طراحی شده را به بیش از ۲۰۰ هزار طلبه و روحانی که در بیش از ۷۰ هزار مسجد سطح کشور فعالیت مذهبی دارند آموزش بدهیم تا به راحتی نحوه استفاده و بهره‌گیری از این نرم‌افزارها و برنامه‌ها را به مردم آموزش بدهند.

وی از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از پژوهشگران، مخترعان، طراحان و برنامه‌سازان در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی و‌ مذهبی خبر داد و تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا فضای مجازی برای فرزندان این مرز و ‌بوم یک محیط امن ‌و سالم متناسب با فرهنگ‌ و ‌عقایدمان باشد.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از:  
5 stars

اللهم صل على محمد وال محمد وعجل فرجهم

خواهرم
لطفا به وبلاگ ما هم سربزنید
http://p-esmatie.kowsarblog.ir/
http://baha.kowsarblog.ir/
http://peykebesharat.kowsarblog.ir/
http://ramisa.kowsarblog.ir/

1396/09/04 @ 17:56


فرم در حال بارگذاری ...