6
شهریور

مسابقه ادبی غدیر پژوهی

مسابقه غدیر پژوهی با دو محور واقعه غدیر خم و خطبه غدیریه برگزار شده و علاقمندان به شرکت در این مسابقه تا دوم آبان ماه فرصت دارند نسبت به ارسال مقالات خود اقدام کنند.

شهدای واقعه غدیر، واقعه غدیر در کلام امیر، ارتباط حجة الوداع و غدیر، ارتباط حجة الوداع و غدیر، زنان راوی ماجرای غدیر خم، چگونگی بیعت بانوان در واقعه غدیر خم، غدیر و نقش ولایت پذیری در تربیت، پاسخ و شبهات وهابیت در مسئله غدیر، تطور غدیرنگاری در کتب شیعه در سه قرن اول هجری، بررسی چرایی واقعه مهم غدیر و چگونگی حضور زنان در واقعه غدیر و بیعت کردن با امام علی(ع) از جمله ریز موضوعات محور این مسابقه است.

به گزارش خبرنگار فارسی مچ، همچنین پژوهشگران در محور دوم با عنوان خطبه غدیریه می‌توانند در موضوعات ولایت فقیه و خطبه غدیریه، خطبه غدیر و سبک زندگی، توحید و بندگی در خطبه غدیر، بررسی رابطه واقعه و اکمال دین، رهنمودهای اخلاقی و سیاسی در خطبه غدیر، سیره فاطمه زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت، بررسی مسئله امام و جایگاه آن در واقعه غدیر، حقوق و تکالیف زنان در نظام سیاسی برگرفته از خطبه غدیر، استناد به روایت غدیر برای اثبات امامت و… نسبت به نگارش مقاله اقدام کنند.

مقالات باید به صورت فایل word و pdf به ایمیل دفتر معاونت پژوهش جامعة الزهرا(س) به آدرس pajohesh@zj.ac.ir ارسال شده و حجم مقاله بیش از ۲۰ صفحه ۳۰۰ کلمه‌ای نباشد.

به برترین‌های این مسابقه کمک هزینه عمره مفرده برای دو نفر، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات برای ۱۰ نفر و هدایای نفیس دیگر اهدا خواهد شد.


free b2evolution skin
نظر از: جان نثاری [عضو] 
جان نثاری

ممنون، در مدرسه امان حتما اطلاع رساني خواهم كرد.

1392/06/24 @ 08:44


فرم در حال بارگذاری ...