12
مهر

نخستین و بزرگ ترین مرکز داده علوم اسلامی افتتاح شد

مراسم افتتاح مرکز داده اینترنتی امین به عنوان نخستین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی‌ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، شخصیت های حوزوی و مسئولان دولتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دکتر علی طائی‌زاده، رییس مرکز داده امین در این مراسم ظرفیت میزبانی بیش از 2 هزار سرور که قابل توسعه تا دو برابر است، قابلیت میزبانی بیش از 100 هزار سایت، پایگاه اطلاع رسانی و کتابخانه مجازی و ظرفیت ذخیره سازی 120 ترا بایت اطلاعات با قابلیت توسعه را از ظرفیت‌های این مرکز داده بر شمرد.
رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران امنیت سایت‌ها و سرورهای این مرکز داده را وجه تمایز دیگر آن دانست و یادآور شد: با توجه به لزوم صیانت از حریم محتواهای اسلامی‌ ـ شیعی در اینترنت و از سوی دیگر کثرت حملات (هک) اینترنتی به این سایت‌ها، به منظور رعایت استانداردهای بین المللی امنیت اطلاعات در ابعاد زیرساخت و تجهیزات فعال در مرکز داده امین، تدابیر لازم اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: به این منظور اجرای استانداردهای حفاظت الکترومغناطیس در برابر حملات و خرابکاری های الکترومغناطیسی و استانداردهای حفاظت فیزیکی، در این مرکز داده کنترل و نظارت دسترسی رعایت شده و از فیلترینگ و دیوار آتش دولایه و سیستم های ذخیره سازی چند سطحی و چندلایه استفاده شده است.
طائی‌زاده یکی از اهداف ایجاد و راه‌اندازی مرکز داده امین را پشتیبانی از جامعه بانوان در سطح ملی و بین‌المللی به واسطه ارائه محتوای مناسب در بسترهای مختلف به منظور ارتقای فرهنگ دینی بانوان به عنوان رسالت ذاتی حوزه‌های علمیه، ایجاد ظرفیت میزبانی کتابخانه‌ها، فعالیت‌های تبلیغی و شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد در حال گسترش در حوزه‌های علمیه و مراکز اسلامی‌ یاد کرد.
وی یادآور شد: مراحل پیاده‌ سازی و اجرای مرکز داده امین طی دو سال و براساس مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه به عنوان عالی‌ترین نهاد حوزه های علمیه انجام شده است.

>


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...