18
اسفند

وزیر ارشاد: تولید روزانه ۳ میلیارد مطلب در فضای مجازی کشور

صالحی امیری در اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال:

  • نمی‌توانیم ۴۰ میلیون نفر ایرانی را از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منع کنیم اما می‌توانیم با تولید محتوای مناسب جامعه را از آن بهره‌مند کرده تا از آسیب‌های آن مصون بمانند.
  • فردی به من اعلام کرد که بیش از ۳ میلیارد مطلب و محتوا به صورت روزانه در فضای مجازی در ایران تولید و در حال گردش است،در حالیکه ما نظارتی بر آن نداریم!
  • ثبت کانال‌های تلگرامی هیچ تهدیدی برای شبکه‌ها نیست اما اجازه نمی‌دهیم که هرکسی با هویت مردم و جامعه بازی کند.
  • روحانیت، سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و صدا و سیما در قبال شبکه‌های اجتماعی و فضای دیجیتال باید مسئولیت قبول کنند هرچند که ما و دولت هم مسئولیت داریم ضمن اینکه این محیط را نباید به صورت مناقشه‌انگیز نگریست همچنین مقابله هم راه حل مسئله نیست.
  • امروز مرزهای تولید، مصرف و محتوا در فضای مجازی مشخص نیست ضمن اینکه متأسفانه توهین، تخریب و افتراء در شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال گسترش است لذا باید با چهارچوب‌های قانونی و اخلاقی از سوی ما و مردم آن را کنترل کرد.

free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(1)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
3.0 stars
(3.0)
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

با عرض سلام و احترام
کاش حرفهای ما به جایی می رسید ، من به عنوان عضو کوچکی از جامعه این حرف خود را در خیلی مجامع عنوان کردم که کاش افرادی تعیین شوند برای مدیریت محتوا نه فیلترینگ ، به گونه ای کاملا هوشمندانه و شیک ، محتواهایی با فرمت اسلامی و البته در نظر گرفتن مخاطب که اغلب گروهی هستند مثلا جامعه روحانیت ، دانشگاهیان ، کودکان ، نوجوانان و ….. و جذاب ، کوتاه و با تصاویر برای جذب مخاطبان و سپس جهت دهی . وگرنه مخالفت ، محدودیت ، داغ کردن و بی احترامی به شخصیتها ، تعیین حد و مرز آشکار همیشه نتیجه عکس می دهد !
الانسان حریص علی ما منع .
و البته تا زمانی که بیان با عمل یکی نشود و حرفها در اعمال آشکار نشوند هیچ نشستی نتیجه نخواهد داد !

1395/12/18 @ 21:01
نظر از: گل نرگس [عضو] 
1 stars

عالي

1395/12/18 @ 19:00
نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

واقعا موافقم
نمی توان استفاده از شبکه های اجتماعی منع کرد
باید تولید محتوا مناسب جامعه اسلامی باشد.تا اسیب های اجتماعی صفر گردد.

1395/12/18 @ 11:43
پاسخ از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 

باید افراد با آسیبها آشنا شوند ، خیلی از کاربران کورکورانه و نادانسته و بدون آگاهی از راهها ، بیراهه ها و موارد امنیتی و خیلی مسائل دیگر در این فضا حضور دارند و در اندک زمانی به جایی که نباید کشیده و حتی جذب می شوند ! باید این آگاهی ایجاد و به یک موج تبدیل شود که البته هدایت این موج بدست افراد بصیرِ مؤمنِ متعهدِ انقلابی باشد .

1395/12/20 @ 23:50


فرم در حال بارگذاری ...