19
دی

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم.

فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام میرسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید.

هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه گاه مطمئنی برای همه کسانی که با وی همکار بودند بویژه برای اینجانب به شمار میآید. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هایی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود، بکلّی بگسلد و وسوسه‌های خناسانی که در سالهای اخیر با شدت و جدیت در پی بهره‎‌برداری از این تفاوتهای نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.

او نمونه‌ی کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهی و از رنج دیدگان این راه پرخطر و پر افتخار بود. سالها زندان و تحمل شکنجه‌های ساواک و مقاومت در برابر این همه و آنگاه مسئولیتهای خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگهای درخشان زندگی پرفراز و نشیب این مبارز قدیمی است.

با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ئی مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم. اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ئی مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است. غفران و رحمت و عفو الهی را برای وی از صمیم قلب تمنا میکنم و به همسر گرامی و فرزندان و برادران و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم.

غفرالله لنا و له

سید علی خامنه ای

۱۹ دی ماه ۱۳۹۵


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(1)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: معاونت فرهنگی تربیتی حوزه ی علمیه زینبیه [بازدید کننده]
معاونت فرهنگی تربیتی حوزه ی علمیه زینبیه
3 stars

بسم الله الرحمن الرحیم
باعرض سلام و احترام
{انالله واناالیه راجعون -رحلت مجاهد نستوه یار امام و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر امام زمان <عج الله تعالی فرجه الشریف >به رهبر معظم انقلاب ،خانواده معظم داغدار و ملت شریف و قدر شناس ایران تسلیت عرض میکنیم و برای آن مرحوم غفران الهی و برای باز ماندگان اجر جزیل درخواست میکنیم
مدیریت محترم واساتید وطلاب مدرسه علمیه زینبیه <سلام الله علیها >

1395/10/22 @ 11:01
نظر از: زهرا [بازدید کننده]
زهرا

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله وانا الیه راجعون {رحلت مجاهد نستوه یار امام و رهبری حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر امام زمان <عجل الله تعالی فرجه الشریف >،رهبر معظم انقلاب ،خانواده معظم داغدار و ملت شریف وقدر شناس ایران تسلیت عرض میکنیم وبرای آن مرحوم غفران الهی وبرای باز ماندگان صبر و اجر جزیل درخواست میکنیم }
مدیریت محترم و اساتید و طلاب حوزه ی علمیه زینبیه <علیهاالسلام> ایرانشهر

1395/10/22 @ 10:32
نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 
5 stars

با عرض سلام و احترام
مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام شاهرود این ضایعه را به مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال رحمت واسعه و غفران الهی را برای آن مرحوم مسئلت دارد.

1395/10/19 @ 23:31


فرم در حال بارگذاری ...