11
آذر

چرا «ویز» ممنوع شد؟

چرا «ویز» ممنوع شد؟
دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اهمیت صیانت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی، ­گفت: نرم‌افزار کاربردی «ویز» با تصمیم کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسدود شده است.


فیروزآبادی افزود: این نرم‌افزار یک مرتبه با توجه به اینکه تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بود مسدود شد که اکنون مالکیت آن به آمریکا تعلق گرفته است و علت مسدود شدن آن نیز همان موضوع­ مالکیت این نرم‌افزار است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این نرم‌افزار اطلاعاتی که مربوط به حریم خصوصی مردم است مورد استفاده قرار می‌گیرد.
فیروزآبادی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم بیش از اینکه اقدامات سلبی انجام شود، کاربران از خدمات­ نرم‌افزار‌های مشابه داخلی استفاده کنند، ­­افزود: یکی از نکاتی که در شورای عالی فضای مجازی مورد توجه قرار دارد حفظ حریم خصوصی مردم کشور­است.
وی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون استفاده از اطلاعات حریم خصوصی مردم در خدماتی مانند حمل و نقل، کالارسانی و خرید و فروش افزایش پیدا کرده است و متاسفانه در این زمینه ­استاندارد‌های حفاظتی و امنیتی رعایت نشده است.
فیروز آبادی گفت: قرار است با کمک قوه قضاییه مقرراتی در این زمینه تدوین شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ­همچنین توسعه آموزش عمومی در حوزه سواد دیجیتالی و سواد فضای مجازی را از برنامه‌های این شورا بیان کرد.
وی گفت: ­نگاه این شورا اقدامات پیشگیرانه و صیانتی در حد توان بویژه در موضوعاتی مانند مفاسد اخلاقی و ​تروریسم است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی ­با اشاره به ­سرعت بالای انتشار مطالب در فضای مجازی­، گفت: در دنیا برای مبارزه با این معضل از روش‌های محدود سازی و آموزش استفاده می‌شود.
فیروزآبادی تاکید کرد: خانواده‌ها، ­مدارس، مساجد و سایر گروه‌های مرجع مانند روحانیان، ­استادان دانشگاه­ و دانشگاه‌ها در آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی نقش آفرین هستند.

منبع: ایتنا


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(1)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
3.0 stars
(3.0)
نظر از: گل نرگس [عضو] 

اجرکم عندالله
اللهم عجل لولیک الفرج

1396/09/13 @ 07:50
نظر از: ستاره مشرقي [عضو] 

احسنت از اطلاع رساني شما

1396/09/12 @ 09:02
نظر از: مدیریت استان مازندران [عضو] 
3 stars

با سلام تشکر بابت اطلاع رسانی خوبتان

1396/09/12 @ 08:00


فرم در حال بارگذاری ...