18
آبان

گفتگو با مدیر وبلاگ اندکی صبر ...فرج نزدیک است

به نام خدا

کوثر بلاگ: در این بخش گفتگویی داریم با یکی از وبلاگ نویسان فعال سامانه کوثر بلاگ

مدیر وبلاگ اندکی صبر… فرج نزدیک است مهمان این هفته ما هستند تا بیشتر با این وبلاگ نویس گرامی آشنا شویم و سوالاتی را از ایشان پیرامون کوثر بلاگ و فضای مجازی داشته باشیم.

1- از چه زمان و چطور وارد فضای مجازی شدید و هم اکنون روزانه چقدر فعالیت دارید؟
حدودا سه سالی میشود که توفیق پیدا کردم در فضای مجازی فعالیت داشته باشم.و تقریبا یک ساعت در روز در این فضا مشغول به فعالیت هستم.

2-هدفتان از ایجاد وبلاگ و حضور در کوثر بلاگ چه چیزی بوده است؟
هدف بنده حضور تبلیغی در فضای مجازی بوده و نیز بالاتر رفتن اطلاعات شخصی خودم به ویژه در فضای کوثربلاگ که هم فضای سالم تر و هم از لحاظ امنیتی مطمئن تر می باشد.

3- کوثر بلاگ نسبت به سایر سرویس های وبلاگ نویسی چه تفاوت ها و مزایایی دارد؟
مزایای زیادی دارد از جمله :آموزش مناسب توسط قسمت پشتیبان /آشنایی با سایر وبلاگ طلاب در سایر مدارس و رقابت سالم بین این وبلاگ ها/ بحمد الله وجود فضای سالم و پاک/بررسی وبلاگ توسط مسئولین ذی صلاح که هم باعث سالم ماندن فضای وبلاگها در کوثر بلاگ میشود و هم امتیاز دهی ایشان باعث تشویق صاحبان وبلاگ ها در کوثر بلاگ می باشد. و سایر مزایای کوثر بلاگ که باعث شد تا بجای استفاده از فضای بلگفا و غیره این فضا را جهت حضور در فضای مجازی و تبلیغ برگزینم.

4- به نظر شما وبلاگ نویس دینی چه کسی است و یک وبلاگ دینی خوب چه ویژگی ها و خصوصیاتی باید داشته باشد؟
اولا: باید یک وبلاگ نویس دینی و یک مبلغ فضای مجازی بداند تمام خطوط قرمز در فضای واقعی در اینجا هم باید رعایت شود و خدا اینجا هم شاهد و ناظر است.دوما:نباید غرق در دنیای مجازی شد بلکه به اندازه ی وظیفه و در چهار چوبی که دین معین کرده باید حرکت کرد . سوم اینکه :واقعا به وظیفه ی تبلیغی خود که اطلاع رسانی صحیح، به موقع و هدایتگرانه است بپردازد.
باتوجه به آنچه گفته شد مطالب یک وبلاگ دینی باید بر امده از متن دین و روشنگر وبصیرت افزا باشد در تمام ابعاد دین مبین اسلام.

5- به نظر شما برای فرهنگ سازی هرچه بیشتر در زمینه ترویج وبلاگ ها و گروه های مذهبی که مطمئناً جنبه های مثبت و فراوانی برای جامعه دارند چه باید کرد؟
تشویق هر چه بیشتر طلاب به این امر و از جمله راهکارها قرار دادن امتیاز علمی در دروسی که قابلیت تبلیغی در فضای مجازی دارند(از جمله دروس کلام –اخلاق – احکام – نظام خانواده و…) و نیز مسابقات متنوع بین وبلاگ ها از طرف خود مدارس در بین طلاب که باعث ترقیب طلاب به ساخت وبلاگ و فعالیت در این فضا می شود.البته لازم است مدارس قبل از همه ی این موارد آموزش لازم را جهت شرکت طلاب در این فضا بگذارند.

6- لطفا بفرمایید از چه روش های و چه منابعی برای ارتقای دانش و کیفیت مطالب خود کمک می گیرید؟
استفاده از سایت های معتبر ومطمئن از جمله سایت تبیان حوزه سایت مقام معظم رهبری و…
و استفاده از اخبار سایر گروه های اجتماعی معتبر و به روز جهت اطلاع رسانی اخبار و وقایع روز.
بهترین روش هم همانطور که دوستان مستحضر هستند روش اختصار گویی در نوشته همراه با تصاویر مناسب و گویا می باشد به قول آقای قرائتی مخاطب امروز مخاطب ساندویچی و فسفوت ی است.

7- فکر می کنید وبلاگتان با دیگر وبلاگ ها چه فرق اساسی دارد؟
فرق چندانی شاید نباشد وبلاگ دوستان بسیار متنوع و به روز ممکن است باشد و البته ممکن است وبلاگ هر کس بنا به سلیقه یا رشته ی خاص خود طلبه به روز رسانی شود .به نظر می رسد در زمینه ی بصیرت افزایی در این وبلاگ بیشتر مطلب قرار می گیرد تا سایر موضوعات.

8- وبلاگ نویسی و محتوای وبلاگتان تاثیری هم در زندگی شخصی شما داشته است؟
بله البته !هم به اطلاعات خودم افزوده میشود و هم احساس می کنم یه اثر بسیار کوچکی به عنوان یک وبلاگ نویس در این فضا دارم.

9- یک خاطره ازدوران مدیریت وبلاگتان وحضور در کوثر بلاگ تعریف کنید؟
حضور در کوثربلاگ لحظه به لحظه ش برای من شیرین و خاطره انگیزه خصوصا وقتایی که اخبارسیاسی روز خیلی داغ میشه هیجان عجیبی دارم تا سریع تر در وبلاگ قرار بدم(به قول قدیمی ها جام توی رختام نیست تا این کار را انجام بدم) البته متاسفانه مشغله های بنده خیلی زیاده اما همون وقتی هم که بدستم میرسه برای فعالیت در وبلاگ و سایر بخشهای فضای مجازی به فضل الهی برایم ذی قیمت و شیرین است.

10- چه برنامه ای برای آینده وبلاگ خود دارید؟
ان شاء الله با کمتر شدن حجم دروس و فراغ بال بیشتر در آینده مطالب بهتر جذاب تر با منابع قویتر و پژوهش محور و به روز قرار دهم …

11- چه توصیه ای به افرادی که میخواهند به عرصه وبلاگ نویسی دینی وارد شوند دارید؟
با آگاهی وارد فضای مجازی بشوند قبل از ورود با خطرات آن آشناشوند و مخاطب فضای مجازی خود را خوب بشناسند و بعد وارد تبلیغ در این فضا شوند .

حرف دل در یک کلام… دعا کنید برای ما که افسران شایسته ای در جنگ نرم دشمن برای رهبرمان باشیم.
فضای مجازی… فضای هم تهدید هم فرصت و به عبارت بهتر “فضای فرصت های طلایی”
کوثر بلاگ… فضای سالم و مطمئن جهت فعالیت تبلیغی طلاب
کوثر نت… سامانه ی جامع جهت رفع نیازهای یک طلبه
آرزو… مشمول ادعیه ی خاص حضرت ولی عصر (عج) باشیم و پایان کارما ختم به شهادت در رکاب ایشان باشد ان شاءالله.
کلام آخر … سپاس بسیار از تمام مسئولین و دست اندرکاران کوثربلاگ که چنین فرصتی را در چنین فضای شایسته ای جهت استفاده طلاب قرار دادند.

تشکر می کنیم از اینکه وقت گرانباهای خود را در اختیار ما قرار دادید. إن شاالله همچنان شاهد حضور پررنگ شما در عرصه وبلاگ نویسی دینی باشیم.

در پایان از شما دوست عزیز سپاس گذارم و برایتان آرزوی دوام توفیقات را از خداوند متعال مسألت دارم.


free b2evolution skin
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 
5 stars

ان شالله همیشه موفق باشید.

1394/08/18 @ 10:23


فرم در حال بارگذاری ...